![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Maska av i resår?
Hej!
Jo, jag håller på att sticka till syslöjden (syr mest kläder vanligtvis, är alltså väldigt massa nybörjade på stickning) och tänkte att jag skulle försöka bli klar till lektionen på torsdag. Men det enda jag hvar kvar nu är att maska av, men det står att jag ska "maska av i resår" och det har jag ingen aning om hur man gör ![]() Tack på förhand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Maska av i resår innebär helt enkelt att du fortsätter med resårstickning (1 r 1 a, eller vilken resårbredd du nu har använt) när du maskar av arbetet.
Här är en länk där du kan se hur du maskar av räta respektive aviga maskor: http://www.garnstudio.com/lang/se/sk...rikk_felle.php Poängen med detta är att kanten på något resårstickat inte ska bli stum, vilket det blir om du bara maskar av med ex. räta maskor. Hoppas att du förstår hur jag menar. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:52.