![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
hoppstygn med fler än 2 lager trikå
halloj alla duktiga symaskinssnillen. Jag har en fråga som jag vet att många har tagit upp innan, skillnaden är att jag får hoppstygn när jag syr flera lager trikå..
gäller raksöm och sick sack maskinen är nyligen servad för just detta felet. jag har provat att flytta ner nålen från 1 till 2 millimeter, det hjälper inte (Tips från Bibbi) maskinen är rengjord flera olika nålar har testats flera olika trådar har testats inget fel på trådspänningen har trätt om maskinen pressarfotstrycket har testats å det hjälper inte Vad jag inte har testat är jersey nålar. (fanns inga när jag bunkrade lager å har inte behövt innan) har testat 70 å 80 vanliga nålar. ska ner å kolla med dom i morgon med tygprover. Sömmarna blir ju fina när jag syr i enkelt eller dubbelt trikåtyg. jag vet att jag tjatar om hoppstygn (Bibbi har svarat på de flesta inlägg om detta, sorry):-) om ni har några andra ideer som jag kan testa så blir jag lycklig. annars går jag ner i morgon å om jag inte få det att funka få de banne mig fixa mitt problem igen (garanti på servicen gäller) Tack för hjälpen. kram på er |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:55.