![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Designer Viking SE
Min maskin har blivit galen, fullständigt galen och lever sitt eget liv. Vid maskinbrodyr så får den för sig att stå still på samma fläck och bara stampa. Vid det läget så reagerar den inte på knapptryckningar utan jag får helt enkelt bryta strömmen på den för att få hejd på eländet. Vad som händer med brodyren kan en groda räkna ut med paddlarna
![]() Har någon råkat ut för det här och vad gör man åt det? Är det bara att ta maskinen i bilen till sydoktorn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tråkigt i dessa tider men för att hushålla med adrenalinet så gå till sydoktorn om du har undersökt allt som du kan själv.
det ordnar sig säkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag får nog göra det.
Den token syr bra 1000 stygn ungefär sen får den för sig att skita i undertråden och displayen blir helt svart ![]() Kan undra varför? Någon med goda tips och råd här. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
I mina ögon ser detta ut som ett kretskort som gått sönder, fortast möjligt till sydoktorn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ringde min symaskinshandlare och han tipsade om uppdatering av maskinen. Sagt och gjort och vips funkar det igen
![]() Skulle jag ju inte sagt ![]() Färgbyte till den tråden från USA och vad händer. Samma jävla fel igen, tror jag blir galen. Senast redigerad av Delfintua den 2007-12-05 klockan 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Grattis. Det minsta man behöver just nu är ju att vara utan maskinen så det är bara att gratulera.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Som sagt, felet består.
Det skumma är att det inträffar på samma ställe i broderiet. Kan verkligen ett broderi ställa till det så? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Då kom ju mitt grattis helt olämpligt, beklagar detta.
Har du provat något annat broderi så det inte är just det broderiet som strular. Hur för du över broderierna till maskinen, sladd från datorn eller? Kontaktfel där kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jodå, jag har provat andra broderier men inte idag. Jag för över via USB men tror inte felet ligger där eftersom felet uppträder på samma plats i broderiet. Ska prova ett annat.
Tack för ditt grattis ändå ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Gå ned i uppgraderingen. Min fick fnatt också och löd inga kommandon alls.
Där gällde kontakt ur helt enkelt. Det blev så efter sista uppdateringen. Jag uppdaterade då till de äldre versionerna och struntade i den sista och sen fungerar den bra igen. Prova om det kan hjälpa dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack för tipset. Men nu har jag aldrig updaterat någon gång, min maskin var i fabriks skick och fick tokfnatt ändå. Jag har provat ett annat broderi och maskinen funkar som den ska så det måste vara något i det andra broderiet som spökar. Kan inte tänka mig annat, fast man vet ju inte hur det är med teknikens under. Ibland känns det som det mekaniska var pålitligare..hmmm. Fast då kunde man ju inte brodera å andra sidan
![]() När jag tänker efter så är det ju samma julkolcka jag broderar som jag har i mitt album? Varför gick det då men inte nu kan man undra. Ett stort + till Micke som t.o.m ringde idag för att kolla hur det hade gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:15.