![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp - mössmönstret förbryllar!
Hej!
Stickar en mössa med öronlappar till sonen och försöker för en gångs skull följa en beskrivning. Men nu när öronlapparna är gjorda förstår jag inte fortsättningen, eller i alla fall vill jag ifrågasätta den. Enligt beskrivningen: Mössan stickas på rundsticka, först gör man de båda öronlapparna. Stickorna är av grovlek 3,5 och masktätheten är 22 maskor / 10 cm. Öronlapparna ska vara 18 maskor breda och när de är gjorda ska man lägga till 5 maskor, sticka en öronlapp, lägga till 40 maskor för pannan, sticka den andra öronlappen och sedan lägga till ytterligare 5 maskor. Det här blir 86 maskor. Jag förstår hur man ska göra, men tycker det låter märkligt att det bara ska vara tio maskor i nacken. Efter det här gör man inga ökningar. Inte har väl barn öronen så långt bak? Några kommentarer eller tips? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.