![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Två lager tyg av olika karaktär...
Jag har bestämt mig för att sy en väst till sonen. Först skulle det bli en windstopper-väst, men efter en del funderande så kom jag fram till att ett lager quilttyg (med önskat mönster...) och ett lager fleece av bra kvalitet borde ge NÄSTAN samma effekt och göra sonen betydligt gladare.
Nu är ju tygen av väldigt olika struktur, så frågan är hur man gör för att det ska bli snyggt och fortsätta vara snyggt. Ska jag börja med att "quilta" fast det mönstrade tyget på fleecen och kanske använda snedslår över ärm-och-hals-hål?? Eller kan jag vändsy alltihop och lägga stickningar?? Jag skulle förstås kunna experimentera, men jag har beställt tyg som inte kommer förrän i slutet på veckan, så jag tänkte liksom ha bestämt mig INNAN dess hur jag ska göra. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker fleece har en rätt jobbig förmåga att töja sig emellanåt så jag hade nog quiltat ihop och kör med kantband...
/L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, det var så jag tänkte. Det är inte kul med fleece som "blöder ut" genom ärmhålen... Bra. Då var det bestämt också. Nu får bara Stoff&Stil skynda sig med ordern...
//Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.