![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pressarfötter?
Jag skall komplettera min Hva Rose med lite nya pressarfötter. Frågan är vilka jag har mest användning av.
Har varit inne på Dittrich Nähmachinen och tycker priserna verkar OK jämfört med svenska. Någon som har tips om andra försäljningsställen? Funderar mellan, fållvikare 10mm, musselsömfot 2 eller 3 mm, resårfot, rynkfot eller plisseringsapparat, osynligt blixtlåsfot och övermatare. Jag skall också beställa broderbåge 10X17 samt lite extra underspolar. Jag har inte råd med alla pressarfötterna så vilka skall jag välja? 2 eller 3 mm musselsöm? Har jag användning av övermataren om jag inte qviltar? Vilka pressarfötter använder ni mest? Hjälp mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
J foten är min favo. Egentligen till att zick zacka tunna tyger, men jag använder den till mycket mer.
Plisseringsfoten äger jag men aldrig använt, säkert jättebra om man behöver en sån. Fundera på vilka tyger och vad du vill sy, så kanske det blir lättare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Syr man kjolar och klänningar har man väldigt mycket användignen av presarfoten för osynligtblitlås. Det blir snabbt så gott som perfekt resultat.
Jag köpte nyligen foten för 5 mms fåll. Den gjorde mig besviken. Svår att lära sig, dåliga instruktioner och sen har jag bara lyckat sy med bra resultat med den på helt raka sträckor, i normala till tunna tyger. Jag köpte den för att fålla rundskurna kjolar i tunna tyger men det klarar den inte av, fållen blir ful. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Osynlig blixtlåspressarfot är helt outstanding, man får ett proffsigt resultat.
Om jag sedan skulle köpa någon ny båge hade jag siktat på 15x15 bågen som verkar mycket användbar, vet dock ej om den funkar på din Rose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag har mycket användning av kantstickningsfot (med linjal i mitten och i ytterkanten). Har kollat lite priser på den sida som du vill beställa ifrån och tycker att det är inte värst biligare än här, men det kanske finns regionala prisskillnader här beroende vad man bor. Jag har betalt fållvikare för musselsöm 3mm 130:- och på den sida kostad det 12,90 euro, förmodligen plus frakt. Man det kanske ändå lånar sig om man köper flera saker. Mitt tips är att du testar pressarfötter först om du har möjlighet. Man kan bli besviken hur det fungerar, kanske beror fel på användare men om man inte kommer överens med pressarfoten används den inte och då är pengarna bortkastade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Innan du köper från tyskland så tycker jag att du ska kolla in den här sidan: http://www.skovdesymaskiner.se/svdbu...ine/index.html
Har de inte de du söker så kan du maila och få en prisuppgift. Dessutom är det fraktfritt vid beställning över 400. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för den länken. Beställde direkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
här köpa jag gärna i tyskland ...
http://www.naehpark.com/naehmaschinenfuesse.html |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:03.