![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Krymper tyget?
Det var länge sedan jag försökte sy kläder, och jag har aldrig sytt något direkt figurnära, men nu ska jag ge mig på en figursvängd sommarklänning och känner mig verkligen ute på hal is...
Bör jag tvätta tyget innan jag klipper? Det är en blandning av 80% viscose och 20% lin, och jag glömde att fråga om krympmån när jag köpte det. Kan trådraken dras snett om jag tvättar innan jag klipper? Jag tycker att tyget luktar lite konstigt och kommer nog att vilja tvätta klänningen innan jag använder den i alla fall. /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tvätta
Alla tyger kan krympa. Bomull och lin brukar krympa. Du bör krympa ditt tyg för att slippa obehagliga överaskningar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar tvätta tygerna innan om jag vill vara säker på att de inte krymper efter. Om jag planerar att torktumla brukar jag göra det med tyget också, för i en sådan krymper kläderna en hel del tycker jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det var det jag misstänkte, tack för era svar!
/Maria ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:21.