![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jeans, stretch och hyfsat tunnt
Jag hittade ett jättefint jeanstyg med lite stretch i som jag har sytt brallor av till barnen. Jag skulle vilja sy fler byxor, men 110 kronor metern är för dyrt för mig. Är det någon som har sett jeanstyg någonstans.
Det får inte vara för tjockt. Jag syr muddar i midjan på byxorna och då blir alltför tjockt tyg inte bra. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har för mig att jag köpt tunt, lite stretchigt jeanstyg, ganska ljust, på Stoff&Stil (butiken). Det kostade inte 110:-/m, kanske 80:- eller så (men jag vet inte riktigt).
I bilden "Tre små necessärer" bland mina bilder finns tyget i necessären längst in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ingelise säljer jeanstyg i stretch för 89,50/m
http://www.alltomhandarbete.se/page1...00&parent=9000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag fick tag i lite tunnare jeanstyg med stretch i hos Affär'n i Borås, tror att det kostade 60:-/m... Vet dock inte om det finns kvar för det var ett tag sen.. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Skroten hade en hög med nästanjeans för 49 kronor det var ganska tunna jeansiga tyger men det var många som var lite udda yta på halvglansiga, stretschiga, sladdriga nån mysko jeans/manschester variant etc. Hittade faktiskt flera tyger jag ville sy i men får pga tidsbrist nöja mig med ett par jeans till knatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Börjar dra ihop sig till ett kärringrally nu känner jag...
Jofotex verkade bra, men lite långt bort. Det slutade med Stoff&Stil. De hade stretchjeans för 74 kronor metern som kan funka. Och naturligtvis så råkade lite annat slinka med också. Jag har dragit mig för att beställa därifrån eftersom det alltid blir 1000 kronor eller mer. Denna gången var inget undantag... //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:45.