![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har fått låna en Bernina Bernette 334DS.
Tyvärr hittade hon ingen instruktionsbok, och jag har aldrig sytt på overlock förut! ![]() Är det nån som har en instruktionsbok, som kan dela med sig, eller vet var det finns på nätet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Titta under annonser Böcker där är det en som säljer instruktionsböcker till hemsymaskiner
mvh Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en Bernina 334DS. Tyvärr är väl inte instruktionsboken mycket att hurra för men jag kan kopiera de viktigaste sidorna till dig om du vill./ hälsn. Anni
PS.det är för övr. en jättebra overlock du har fått låna, har haft min sen -91 och har aldrig haft problem med den! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag fick tag i en instruktionsbok hos symaskinsbutiken, men tack i allafall! :-)
Annika: Vet du om man kan fålla med den? Jag kan inte klura ut hur iallafall, men jag saknar tyvärr omkopplaren...den kanske behövs? Hör gärna av dig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Hej Anna! Den här maskinen går inte at fålla med, tror inte det var "uppfunnet" när maskinen var ny.
Omkopplaren använder man när man ska sy 2-trådig overlock, d.vs.smal överkastning av sömsmåner ( ungefär som zig-zag) eller till flatlock. Jag har aldrig använt nån av dom.Jag använder overlocken lika mkt till trikå som till vanligt tyg, eftersom det går så mkt fortare att sy med den. Dessutom behöver man ju inte zig-zaga några sömsmåner.För det mesta syr jag med 4 trådar. Lycka till med syendet, hälsn. Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41.