![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Pfaff Coverstyle eller 4862, vilken skall jag köpa?
Jag skall köpa en overlockmaskin och har kollat runt en del. Jag vill ha en maskin med overlock- och coversöm, och nu står valet mellan en Pfaff Coverstyle eller Pfaff 4862. Jag har inte haft någon overlockmaskin innan, så jag är nybörjare. Vad har ni för erfarenhet av dessa modeller? Alla tips och råd tas tacksamt emot!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Båda maskinerna är lika bra. Skillnaden är att du har femtrådar på den ena och fyra på den andra. Det gör att med den femtrådiga kan du sy kedjesöm och overlocksöm i ett svep. Jag har aldrig använt denna förstärkningssöm, behöver jag förstärka så använder jag hellre den vanliga maskinen. Sedan kan man ju alltid sy den typen av sömnad i två steg. (Ägde en femtrådig maskin förut av annat märke)
Jag skulle helt enkelt låta plånboken avgöra vilken det blir. PS Det räcker med att du postar ett inlägg i framtiden, blir så snurrigt annars DS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svar! Jag är ny i forumet, så jag upptäckte försent att rubriken Overlock passar min fråga bättre. Försökte ta bort första inlägget, men lyckades inte...
![]() Jag tycker inte att den 5:e tråden känns så viktig för mig, men Coverstylen är ju lite billigare. Såg att du har en 4862, vad tycker du om den automatiska trådspänningen och elektroniska displayen? Senast redigerad av Hibiscus den 2007-09-30 klockan 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det var mycket för den automatiska trådspänningen jag köpte den. Det är väldigt bekvämt tycker jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tog också 4862 för den automatiska trådspänningen. Den är lätträdd, det är lättare att trä om hela maskinen än att knyta ihop trådarna och dra dem genom maskinen om man ska byta färg på tråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.