![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kool Aid i Sverige?
Är det någon som vet om detta finns att köpa i Sverige överhuvudtaget? Jag tänkte färga med det, och det skulle vara praktiskt att köpa från något annat ställe än ebay
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns ju en butik i Stockholm som bara säljer amerikanska livsmedel, skulle nog tro att den finns där. Men tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du vet vilken gata eller så den ligger på kan jag säkert leta upp den via eniro
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den heter Grays och finns dels i gamla stan, dels på odengatan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för snabbt svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Grays har stängt - i alla fall den i Gamla Stan - fick jag veta i somras när en kompis var där, bla för att köpa Kool Aid åt mig :-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Istället för kool aid kan du använda karamellfärg. Jag gjorde det när jag färgade lite ullgarn. Visst är det begränsande med bara gult rött o grönt, men då gick jag till panduro och köpte lite andra färger också (från deras godistillverkning). Det finns säkert billigare ställen. Turkos t.ex, jättefint!
Det är i princip samma sak som kool aid bara det att du slipper allt socker. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ooh, tack ichigo! Får kolla på panduro nästa gång jag kommer förbi =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det finns andra karamellfärger att köpa på Verner & Verner, bla.... de är amerikanska tom....tilverkas av Wilton....finns många olika färger. Jag vet att du kan också köpa de här:
http://www.cakesandcandy.se/ Lycka till, Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Kool Aid verkar gå att köpa här annars.
http://www.koolaiduk.com/ Frakt endast 30 kronor till Sverige så det kan ju vara ett alternativ till Ebay. Vet dock inte alls hur de ligger till i pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Wow, cakesandcandy gjorde mig sååå sugen på att baka
![]() Jo, jag har tittat på koolaiduk, och de är ju grymt billiga, men har bara några få färger tyvärr... fast man kan ju beställa från dem och sedan komplettera med cakesandcandy *glad* |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag har en del liggandes som jag aldrig har använt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
För 1 vecka sedan gick jag in på engelska matbutiken i linnéstan, göteborg och såg att de har ganska stor utbud av tårtprylar, inkl färger. Glömde dock att titta på priser och jämföra med panduro!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Oj...är det någon som har tagit bort sitt svar för jag har inte återupptagit denna tråden som jag ser började 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Var någon som gjorde reklam för sitt eget företag som skrev att han sålde färgen men det är borttaget nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:34.