![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stoff och stil?
Är det någon här som har besökt butiken? Jag bor ju väldigt nära (i Lund) men har aldrig varit där. Besökte deras hemsida men blev inte så imponerad. Har de större urval i butiken? Jag letar efter tyger att sy kläder till min dotter.
Mg-tyger lockade mer men jag vill helst handla irl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hemsidan går inte att jämföra med butiken överhuvudtaget.
Butiken har mer att erbjuda än vad som finns i katalogen, den är organiserad efter tygtyp, exempelvis barntyger, fleece, byxtyger, kjoltyger, gardintyger, mm. Mycket tillbehör som dragkedjor, band, tråd och annat. Du kan också köpa stuvbitar på 1,5 m för bara 30:-, och en sån bit blir det lite barnkläder av... I mitt tycke är affären väldigt välsorterad, och de har ett stort utbud, så bor du i Lund är det väl värt ett besök. Själv åker jag gärna nio mil enkel resa ett par gånger om året för att shoppa tyg där! Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Kan bara hålla med, de är en välsorterad affär. Själv gillar jag den starkt, mycket att välja på och visst är 30:- bitarna kanon, kan skilja sig lite för varje tillfälle, de packar upp nytt varje dag. De får leverans från Danmark i färdiga bitar.Helt klart värt ett besök. Själv har jag 7mil enkel resa. Kram Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för snabba svar, det låter som om jag borde bege mig dit. Har de mönster också?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Lyckliga dig som bor så nära Stoff och Stil, det är en fantastisk affär med stort sortiment och bra priser.
Du tar dig lätt dit med Öresundståget och går av i Svågertorp. Skulle du inte gilla Stoff och Stil kan du ju alltid gå in på de andra affärerna som finns i närheten. För dig som bor i Skåne kan jag även rekommendera Stof2000 i Köpenhamn, gillar man Dansk design så är det helt rätt ställe, fast betydligt dyrare än Stoff och Stil. Jag har bloggar om Stof och stil om du vill läsa. http://babushkadockan.blogspot.com/2...-och-stil.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja - kan bara hålla med de andra tjejerna - kanonaffär
![]() BRA priser, stor sortering allt från gardiner till lapptäcke o blixtlås. Tur att mina föräldrar bor i Malmö så jag kommer dit ibland ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Stoff o Stil är min favoritbutik när det gäller tyger, har 7 mil enkel resa, men åker ett par gånger om året. Där finns tyg till kläder, gardiner och annat, tillbehör i massor, (inte Sulkys broderitråd) och även en massa klädmönster. Bra sortering, kunnig och hjälpsam personal och bra priser. Katalogen är gratis i butiken men kostar om du skickar efter den. I den brukar mönsterna finnas med, så man kan titta i förväg. Mönsterna är inte dyra jämfört med de "stora" tillverkarna.
Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tycker samma som det som redan är skrivit. Har 11 mil och gör resan 2 - 4 ggr om året. Det är kanon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det verkar som om det borde ordnas gruppresor till Stoff och stil...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag blir så avundsjuk...bor i Gävle och har ca 75 mil enkel resa...måste försöka planera in nästa semesterresa i Skånetrakten. Brorsan bodde i Malmö förut, men då hade de inte öppnat i Sverige ännu. Jag får nöja mig med katalogen (mycket bättre än hemsidan), det är inte helt fel, det heller
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Re: Stoff och stil?
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag är ofta på Stof och Stil, ca 2-3 gånger per månad, en mycket välsorterad butik både tyger och tillbehör. Trevlig och hjälpsam personal. Jag känner mig priviligerad, det tar 20 minuters bilfärd till Svågertorp, på väg in till Malmö.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Skriver här istället.Jag vet inte om någon har sett min fråga.Har nu fått katalogen från Stoff&stil.Mycket fina tyger.Men...,
100% bomull-21 wales. Vad menas med wales? Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
om jag har rätt för mig står wales för bredden på spåren av lugg. tror det är lågt antal = breda spår
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04.