Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-23, 14:34   #1
Annepanne Annepanne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 24
Köpa overlock eller inte!!

Idag har jag provsytt en Huskylock 910 och funderar på att köpa.Jag skulle vilja höra om vad andra tycker både positivt och negativt om maskinen.Jag syr väldigt mycket både vuxen och barnkläder och även annat.Nu syr jag först vanlig söm sen kantar jag med sick sack och det tar tid! Ska jag satsa på en enklare eller en mer avancerad?!! Jättetacksam för alla synpunkter hälsar Anne H
Annepanne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 15:13   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har en 910, den är mycket bra, är inne på min andra 910 nu.Jag har bara positivt att säga om den,
Om jag framgent behöver en mer avancerad maskin, köper jag ytterligare en. Men just nu täcker den här mina behov
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 15:38   #3
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Ja har man en gång haft overlock så inte klarar man sig utan sen inte. Men jag har haft ett par huskvarna och är inte förtjust i dom. Mig passar Bernina bättre, enklare och snyggare sömmar. Bättre kvalité helt enkelt. Men jag rekommenderar verkligen att du köper dig en overlock men prova gärna några fler märken.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 15:45   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
nybliven

ägare till en over o en coverlock från Janome

de var billigare för mig att köpa 2 stycken o mycket mindre krux än att ha en kombo.

jag var nog lite skeptisk till en overlock först, men nu bara älskar jag den. jag syr tom i blixtlås med overlocken..

i går uppdaterade jag med en maskin för snygga fållar o dekorer vilket verkligen bevisar hur kul det e att sy på detta sätt

köp en overlock du ångrar dej aldrig, men jag skulle kolla runt lite, finns mycket bra maskiner där ute, kolla hur du har med arbetsyta det är inte helt fel faktiskt!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-23, 16:59   #5
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Även jag har en Huskylock 910. Kanonmaskin. Enkel att trä, lätta att förstå och bra arbetsutrymme. Vad mer kan man säga, jo den är stabil. Står stadigt på bordet.

Har väl inget negativt att skriva. Möjligen att den är något dyrare än tex Pfaff och Janome.

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 10:35   #6
Annepanne Annepanne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 24
Tack alla

Tack för hjälpen nu vågar jag satsa på en overlock, tror att jag sparar mycket tid.Jag är ny på sysidan men är redan imponerad av alla kunniga syfantaster.
Annepanne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 11:12   #7
annka40 annka40 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 36
Kära alla overlock-kompisar

Har man väl börjat använda en overlock så är det svårt att vara utan.
Skall idag beställa en coverpro 1000 för jag har äntligen bestämt att jag skall ha två maskiner istället för en kombi. Kruxet nu är jag har har två (tokigt men sant) overlock som är fungerande men av äldre modell, kanske 17 resp 10 år. En Bernina och en Brother. Berninan tycker jag mest om, känns mer kvalitetsmässig och mindre plastig men de är bra båda två.
Det känns lite att skjuta över mål att köpa en med samma funktion fast nyare men jag är sugen....
Försvarar mig med att det är min största hobby och vill ha det senaste - men är det onödigt? Vet någon om det är lättare att trä nyare modeller?

Om jag gör slag i sakenn är mina två andra till salu. Jag behöver faktiskt inte 6 st symaskiner.
annka40 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 12:19   #8
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
fniss

vad många det e som köpt Janome coverpro 1000
de sista dagarna...

älskar mitt nyförvärv...
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 15:03   #9
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Bara lite nyfiken...
Jag har en Husqvarna 936, köpte den för två år sedan, den är helt underbar med sömnadsguide och täcksöm, kom sedan på att jag kunde köpa en till för att slippa trä om hela tiden, så jag köpte en Husqvarna 901 till att bara "overlocka" på och den andra till täcksöm.
Men de kostade rätt mycket, 936 kostade 12 000,- och den andra fick jag för 3 000,- eftersom det var skyltex.

Vad kostar Janomes maskiner, och är de lika bra som Husqvarnas? Jag har aldrig provat Janomes, är det nån som har provat båda?? Skulle vara kul att veta.

Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons