Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-08, 10:30   #1
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
går ej att installera 3 D embroidery på windows 7

Jag har försökt installera huskvarnas embroidery-programmet på Windows 7 men det händer ingenting. Vad gör jag?
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-08, 10:33   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Har du varit in på huskvarnas hemsida och kollat om det ska vara någon uppdatering av programmet för att lägga in det? Jag har läst någonstans att de pratat om något som heter HASP. Jag har själv 4D och ska köpa Windows 7 senare så jag hoppas sannerligen att det fungerar.
Jag vet att jag fick uppdatera dongeln när jag skaffade XP, då hade jag Customizing och när jag skaffade Vista så måste jag köpa 4d för att det skulle fungera.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-08, 10:43   #3
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
tack för ditt snabba svar, jag hittar ingen uppdatering på deras hemsida för windows 7.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-08, 11:32   #4
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
http://www.husqvarnaviking.com/se/8588.htm

har du kollat om 3d här
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-08, 13:53   #5
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
Ja, först hittade jag inget sen provade jag att ladda ned uppdateringen till enbart dongeln på vinst och förlust och då kunde jag installera hela 3D embroidery och då fungerade det. Så nu har jag gjort en fars dag present: Stygnsatt (slarvigt men det får duga) Bart Simpson och broderat på en kudde. Men jag fick bakläxa av dottern, munnen ska inte vara orange...
Namn:  bartsimpson.jpg
Visningar: 478
Storlek:  30.7 KB
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 11:52   #6
farmoreva farmoreva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 39
Hej!
Jag har nyss med hjälp av en länk jag fick från HQ lyckats installera 3D Embroidery. Det är gammalt jag vet,men jag köper det billigt.Jag har XP nu men om jag köper ny bärbar (vilket är på gång) med Vista blir jag väldigt besviken om jag inta kan installera 3D. Är det verkligen så, Ann-Marie? Då blir det ju ett dyrt program istället.På HQ:s hemsida såg jag vid något tillfälle, en som jag tror, instruktion hur man skulle göra i ett Vista-program. Jag läste det inte, då var 3D och ny dator inte aktuellt.
farmoreva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 13:26   #7
brodyrtant brodyrtant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 16
3D och xp

hej
man kan instalera xp i datorn som har vista men båda pogramen måste finnas i dator prata men någon data butik så hjälper dom dig. och öppna det i xp utan problem
mvh fanny
brodyrtant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 11:39   #8
farmoreva farmoreva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 39
Tack rara brodyrtanten!Då kan man alltså ha både xp och vista på datorn. Ja, då bör det väl gå. Jag läste på HQ.s information om vista och 3D, det var inte helt lätt förstod jag att få det att fungera.Det ska finnas en CD som man kan köpa (a small fee) för att ordna till det. Jag testade deras fråga-länk om program men den ledde ingenstans. HQ är inte särskilt hjälpsamma när man har problem med deras produkter, engelska är inte så lätt att förstå i datorsammanhang. Men eftersom jag ännu inte köpt en ny dator har jag tid på mig att fundera.
farmoreva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-10, 12:06   #9
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Ring till dom i Huskvarna. Det gjorde jag när mitt program krånglade för några år sen och jag fick jättebra hjälp där.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-12, 11:31   #10
farmoreva farmoreva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 39
Thumbs up

Jo,jag ska ta kontakt med en kille på HQ som hjälpte mig med 3D installationen tidigare. Jag fick ju en länk då, den kanske fungerar i windows 7 också. Det nya programmet är tydligen
w 7:an nu. Ska enligt datamannen på jobbet vara bättre än vista.
Tack för hjälpen man alltid får på den här sidan, läsa andras tips,frågor, svar eller få svar på egna frågor.
farmoreva är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons