Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
2019-06-29, 11:47 | #1 |
|
Material blixtlås vid sömnad i viskos
Hej!
Jag undrar om det funkar bra att sy i ett bomull/metallblixtlås i ett par culotter i viskos? Jag tänkte förstärka med mellanlägg för att göra det enklare att sy i blixtlåset - och då borde det även förstärka tyget men kommer det att se konstigt ut sen efter några tvättar? Blir metallen för tung tro? |
2019-07-02, 08:10 | #2 |
|
Det är svårt att svara på din fråga. Det beror på hur tungt låset är. Men jag skulle välja ett byxblixtlås i nylon i stället.
Jag har en blus i viskos. Den hade ett blixtlås i metall. Jag har sprättat bort det för det var för tungt och nötte hål på tyget under tvätt. Jag ska göra en bred V-ringning med hjälp av passande enfärgat tyg som jag just fått tag i. |
2019-07-02, 15:59 | #3 |
|
Tack! Det var som jag misstänkte men alltid skönt att få lite bekräftelse på vad man tror!
|
2019-07-06, 14:34 | #4 |
|
Själv matchar jag blixtlås mot tygets kvalitet. I detta fall precis som ni tänker, tunt tyg=tunn dragkedja och tvärtom vid jeanstyg.
|
Taggar |
blixtlås, material, metallblixtlås, viskos |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.