Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-17, 09:37   #1
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Baddräckt för oss stora kvinns?

Jag undrar om någon har eller vet var man kan beställa mönster på baddräckt för oss stora tjejjer.
upp till storlek 60 nåt sånt.

Eller finns det någon här som är duktig på att göra mönster som skulle vilja hjälpa mig med detta?

ALLA baddräkter jag hittar (som inte är stormönstrade med blommor o dyl) hasar axelbanden ner på eller så är de för små i bysten (då jag har väääldigt stora bröst) eller och för stora i benen osv osv.
Det är alltid något som gör att jag inte kan ha dem.

Senaste jag köpte var kanon förutom att axelbanden hasade ner och nu hittar jag den inte när jag tänkte göra mönster av den *suck*

Så är det någon som kan detta med mönsterkonstruktion så skulle jag behöva lite hjälp.

Vill kunna bada i sommar.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 09:54   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
KwickSew:s mönster 3072 är för oss lite större tjejer.

Storleken 4X har jag för mig motsvarar vår storlek 58 men där i från till strl 60 borde inte vara alltför svårt att ändra.

Senast redigerad av Alvan den 2007-04-17 klockan 09:58.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 09:59   #3
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Kan man beställa det i de flesta sybutiker eller?

En fråga till.
Jag bläddrade genom svelogentkatalogen (ska beställa i veckan därifrån) och hittade silikonband.
Är det sånt som man har intill huden på underkläder osv som en liten resår och så plagget inte hasar ner eller vad används det till?
Tänkte i så fall beställa en hel sådan rulle.
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:00   #4
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Citat:
Alvan skrev:
KwickSew:s mönster 3072 är för oss lite större tjejer.

Storleken 4X har jag för mig motsvarar vår storlek 58 men där i från till strl 60 borde inte vara alltför svårt att ändra.
Aha. tack så mycket det är 58 jag behöver *rodnar*
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:03   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kollade upp storleken 4x lite mer och som vanligt är det lite av en djungel detta med att konvertera storlekar. Jag hittar att 4x är allt från strl 54 till strl 58 men denna sida verkar vettig, då kan du mäta dig till vad som stämmer:

http://www.pluswoman.com/sizes.cfm
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:05   #6
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Ah. kanon.
Tack så mycket ska genast börja mäta *urk*
Vill inte men måste *S*
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:11   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Nu skriver vi om varandra

KwickSew kan kan vara svårt att hitta i vanliga sybutiker, men det finns hos vissa. Rödatråden (http://www.rodatraden.com/) har och http://www.sewingpatterns.com har också.

När det gäller gummibanden du ska ha i kanterna så kan man använda siliconresår men på just baddräkter så är det bättre med den resår som kallas "badresår". Den kan du köpa hos Rödatråden men även i välsorterade sybehörsbutiker.

Man brukar inte sy så att resåren hamnar mot huden utan man innesluter den i tyget. Den är mer "sammanhållande" än till för antiglid, eller hur jag nu ska förklara.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:19   #8
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Ok,.
Jag ska försöka hitta min gamla badräckt först och främst o bara sy en ny men med andra axelband.
Hittar jag den inte så blir det till o skaffa mönster och göra ny.

Aha då behöver jag egentligen inte köpa den silikonbandet för jag ska sy trosor i stretchspets och det ska inte vikas in något så då kan jag inte sy dit den om den inte ska vara mot huden och badräkten får jag nog leta upp sån "badresår" du snacka om.

Har mätt mig nu och jag har två helt olika storlekar hehe.
*skumt*

midjan är jag två storlekar större än höft och byst trots att min midja är bra mycket mindre än övriga *suck*

Får nog bli 3X som det ser ut på den mätningen i alla fall *S* Så får jag sy ut lite för bysten som är gigantiska *suck*
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:24   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Skulle nog göra tvärt om och sy in för höften, det brukar vara enklare.

Sen detta med att vara stor, det är så skuldbelagt. Man möts med så mycket fördomar, men det är bara du som vet varför du ser ut som du gör och ingen annan. Ens vikt har ingen annan än man själv med att göra och ur min synvinkel är det bara av hälsoskäl man ska försöka göra något åt saken och inte för att andra tycker en massa.

Jag har just bett om en tid hos min husläkare för jag känner att jag vill ha hjälp, har försökt själv så många gånger men det funkar inte. Men det känns inte positivt att söka hjälp när fördomarna finns till och med inom vården. Sköterskan som tog emot mitt samtal för tidsbeställning var långt ifrån fördomsfri. Det sista hon sa (med en väldigt nedlåtande ton) var att jag skulle börja med med promenader på en gång och tänka på vad jag äter. SOM OM JAG INTE REDAN GJORDE DET! Jag promenerar snabbt minst ½ timme varje dag. Har lagt om hela min kost i samråd med en hälsocoatch m.m. Vad vet hon!

Nä det var ju inte detta tråden skulle handla om, men jag blev så upprör över hur man behandlas så jag kännde att jag var tvungen att skriva av mig.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:24   #10
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Förresten är inte röda tråden väääldigt dyr?
Jämförde lite tillbehör, spetsar o lite sånt och de ligger på spetsarna ca 10kr mer per meter än hobbyteket och på tillbehör är de också väldigt mycket dyrare än vissa andra ställen.

O så tog det ett tag innan jag fattade hur deras hemsida funkade. haha jag som är trög kanske? (Är webdesginer så det borde ju inte vara så svårt för mig)

Är de så dyra eller är det jag som hittat väääldigt billiga shopar för övrigt bara?
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:33   #11
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Känner igen det där.
har länge och många gånger bett om hjälp men typ bara fått höra just det du sa, promenera miiinst en timma om dagen och ändra kosten. *morr*

Jag har diskbråck och får inflammationer i ryggraden 3-5 månader om året och hur smidigt är det att gå då?
Jag har ett löpband här hemma som jag går på men får sååå ont i ryggen.
har två G-kupor att bära på oxå.

I november fick jag beskedet cancer i SKÖLDKÖRTELN och fick operera bort hela sköldkörteln och flera andra körtlar på sidan om halsen så nu har jag inte haft någon ämnesomsättning på ett par månader men fick för lite mer än en månad sen börja med medicinen som ger mig tillbaka min ämnesomsättning.

Efter nästan 17 år som överviktig fick jag detta beskedet som kan vara avgörandet.

om cancern funnits en längre tid i sköldkörteln så kan det mycket väl varit det som ställt till det med vikten för mig så nu hoppas jag på att medicinen ska ge mig de hormoner som jag inte haft tidigare och att jag ska gå ner så jag kan börja jobba upp musklerna i ryggen så jag kan BÖRJA gå ut och gå.
hoppas hoppas.

Tumörerna var ända upp till 6cm i diameter och han plockade bort kanske 10 st i olika storlekar runt hela framsidan av halsen och ner mot bröstbenet.

Så jag hoppas att jag till nästnästa år i alla fall får sy mig en ännu mindre badräkt *S*
Och mindre trosor hehe
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:34   #12
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jo de har rätt höga priser på vissa grejer så det kan vara värt att leta runt. Men jag tycker det är en bra sida när man vill visa hur något ser ut
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 10:37   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
expoze.se skrev:
...

I november fick jag beskedet cancer i SKÖLDKÖRTELN och fick operera bort hela sköldkörteln och flera andra körtlar på sidan om halsen så nu har jag inte haft någon ämnesomsättning på ett par månader men fick för lite mer än en månad sen börja med medicinen som ger mig tillbaka min ämnesomsättning.
...
Uch va jobbigt! Hoppas att du trots detta mår bättre idag.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-17, 11:10   #14
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Hehe jo det var bra bilder på alla produkter och det är ju ett plus i alla fall.
hehe

ja idag mår jag ok. Har fortfarande muskler som är förtvinade eller vad man säger på grund av den perioden de inte fick någon näring men de blir bättre och bättre för varje vecka.

Det absolut värsta var frossan.
Sköldkörteln är även den körtel som styr värmen i cellerna i hela kroppen och tänk dig ligga och sova i ett rum med mer än 30 graders värme, duntäcke och ett extra täcke runt fötterna och frysa (inifrån) som om det vore 30 minusgrader.

Det och att jag blev anfådd bara av att gå två långsamma steg.

huvva det var riktigt otäckt.

Men som sagt jag mår 10000 gånger bättre än för en månad sen och om ett par veckor fyller jag 30 så då ska jag fira både födelsedag och att jag överlevt cancern!
hihi
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons