Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-25, 17:32   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Strykjärn

Jag äger ett gammalt, gammalt strykjärn som helt saknar ångfunktion och är ganska slitet vid det här laget. Alltså är jag på jakt efter ett nytt. Frågan är nu vad man skall köpa. Jag är definitivt en nybörjare på området strykjärn. Jag har förstått att det bästa och "proffsigaste" är någon form av ångstation, men jag har nog varken råd eller plats till en sådan. Om man skall ha ett så bra strykjärn som möjligt i 200-500-kr-klassen, vad kan ni då rekommendera? Vad skall man tänka på?
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-25, 18:18   #2
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
lång sladd!! Det finns inget så irriterande som en för kort sladd
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-25, 18:43   #3
hatte hatte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 99
Jag har ingen aning om det finns strykjärn med inbyggd timer, troligen inte. Men i alla fall, skaffa en timer om du inte redan har en, det har räddat mig flera gånger, annars hade mitt strykjärn kunnat stå påslaget i flera dagar ibland utan att jag haft en tanke på detta...

Annars, ja som redan nämnts: lång sladd är viktigt, annars går det förstås med förlängningssladd också.

En bra glidyta är viktigt. Teflon eller motsvarande...

//jonne
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-25, 19:04   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168