Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-08, 18:26   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Min brodyr maskin är en nyttogrej

många frågar vad jag gör med all tid jag sitter framför maskinen, efter som jag inte säljer varken alster eller stygnsättningar. en del i momgivningen anser den vara en lyxprodukt
då svarar jag den är en NYTTOGREJ

som jag har fått hjälp av min maskin. alla i stall är inte ärliga men mina saker har oftast fått vara i fred då de är märkta av brodyr, men en gång blev Herr B's 4000 kronors benskydds uppsättning stulna. det vart dock kortvarigt då jag hittade dem på en annan häst i det stallet. o sa dem är mina. nej sa tjejen jag har just köpt dem
oj sa jag säljs dem med min märkning, jag har min första initial o en siffra som förkortning på mitt namn. denna är ofta smått broderad på allt, o även dessa benskydd. jag fick tillbaka skydden, dagen efter var dennes box tom!

jag har en offantlig nytta av min maskin
bara nu i kväll hjälper den mej sorartat.
Gubben har nämligen varit o hämtat vår nya bil idag. o vi sa direkt hur ska vi minnas att vi ska ta den nya silverfärgade o inte den röda chevan på uppfarten.
Plättlätt svarade jag o satte mej o broderaren stor tillfällig bilnyckel skylt med en fläskig silverfärgad Cheva på
Min älskade nyttomaskin hjälper sin förvirrade familj hålla rätt på bilen!

allvarligt talat så gilar jag broderade ettiketter o har dem gärna på många olika saker, tex mina tea sorter, alla mina usb minnen har små tags, medicinerna mm
jag säger ju det en brodyr maskin är ingen lyxartikel. det är en NYTTOPRYL
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 19:06   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Klart att det är en nyttopryl! Vad skulle det annars vara? Framförallt ser den till att du mår bra. Det är nytta på hög nivå
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-08, 19:20   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
eller hur, folk utan hobbies är ofta dem som mår sämst, måbra saker är de bästa..

måste bara berätta om en gång när jag bytte bil, från min blå ford till min svarta crv. jag åkte o handlade o parkerade nya bilen.
kom ut från affären o märker upprört att min bil finns inte att finna där jag ställt den, inte på hela farsta parkeringen faktiskt, självklart hade jag panik för mina hundar var ju i bilen, dem var stulna. hmm obehaglig överaskning för tjuven då mina vassa vovvar inte lät en främling ta ut dem ur bilen. jag letade i en timme efter bilen, så ringer jag min gubbe förtvivlat o berättar att hundarna är stulna o bilen också.
vilken bil letar du efter frågade han. fååården så klart skrek jag, hmm älskling du fick en bil i födelsedags present!!
ja just det ja, hundarna tittade på mej som jag var galen när jag gick 5 bilar bort o öppnade min nya bil. vi är ju 10 år äldre nu så jösses vad kan hända. som tur är finns det inte så många handikappbilar där jag bor, så kanske minns vi att det är denna som är vår hahaha
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons