Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-15, 07:55   #16
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Hej AnnSofi
Jag har gjort en som är "figursydd" runt halsen, ut på axlarna och ner på ryggen en bit.
Jag sydde längsgående kanaler, för att riset skulle ligga på plats.Jag hade inget vete utan fyllde den med ris. Det finns en "halvdan" bild på den i mina album, jag scannade in den, men endast hälften syns, jag har nu en bättre bild som jag ska lägga in, tagen innan jag satte på yttertyget.

Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 08:07   #17
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
hej. T-shirt är nog ett för töjbart material, det är nog bättre med te.x lakansväv eller något annat - ett par gamla gardiner kanske, ha ha.- Vetet är ju rätt så tungt,
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 08:25   #18
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag sydde en vetevärmare just igår och har nu laddat ner en bild. Jag ritade mönstret på mönster papper first och provade på mig själv tills jag fick den passform som jag ville ha. Jag provade direkt när den var färdig...ooo va' gott det känndes! Ska sy en tvättbar fodral till den nu.
Det blir nog flera sydda till julklappar i år. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 09:22   #19
froken1 froken1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 37
Hej!

Jag hittade den här skissen över en vetevärmare och tyckte det såg lagom enkelt ut.

Nu blev inte min värmare något mästerverk precis, (tyckte det var väldigt svårt att sy alla små kanaler jag ville ha - riset var ju i vägen! ), men jag lägger ändå upp bild här om nån är intresserad av modellen.

// Linda
froken1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 09:27   #20
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Hej, Jag hade alla kanalerna sydda med en liten öppning för att fylla på riset, och sydde igen varje öppning eftersom jag fyllde på med riset.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 09:30   #21
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 104
En sån smart ide!
Klart att man kan göra!
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 17:47   #22
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Ett litet tips bara. Jag har nämligen gjort den tabben. Gör den inte för stor och tung. Jag har problem med nacke och axlar och gjorde en rejäl vetevärmare. Det var bara det att jag blev så trött i nacke och axlar av att det var så tungt. MVH Tina
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-15, 18:03   #23
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
stor och tung är ju inte roligt att kånka på, -jag har också problem med axlar och rygg, men om den bara går in i micron så måste den ju va toppen att ha i sängen och ligga på. När jag har ont,värmer jag min gamla vetekudde, tar med mig datorn, stoppar i en cd bok och ligger i sängen och värmer ryggen samtidigt som jag gör broderier till symaskinen, Där kan man ligga hela dan
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 07:42   #24
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Exclamation Se Upp

En varnings ord till er som syr vete/ris värmare. Jag bor i ett gammalt hus på landet och får ibland besök i form av små skogsmus...speciellt nu när det är kallt ute. Jag tänkte mig inte för och lämnade min nya vetevärmare på väskan på golvet i hallen. På morgonen upptäckte jag att en mus hade mummsat ett hål MITT i värmaren och festat på vetet! Jag bliv så lessen och arg!...satt en fälla direkt. Den mus finns inte mer. Sansmoralen: Lämna inte värmare i närheten av golvet om du ibland får objudna gäster!
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 08:47   #25
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Stackars dig, men Hi hi. det var lite roligt ändå. Musen fick ju välja sin sista måltid iallafall......
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 11:24   #26
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Hej tjejer ser att ni pratar om vetevärmare. Jag har sytt många vetevärmare syr dom alltid i lintyg för det håller värmen bättre än rent bomullstyg sägs det. Jag syr lösa örngott till mina kuddar som man lätt kan tvätta. Huva möss hoppas jag verkligen att jag inte har i min säck med vete för då blir det kris jag är dödsrädd för möss.
MVH Milly
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-17, 14:28   #27
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Jag kom på att jag kunde lagga kudden med en hjärtformad lapp. Mitt på hålet. Jag kan inte med och ge den till min svägerska i födelsedags present, men kan iallafall använda den nu. Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-22, 09:43   #28
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Havre

Är det någon som vet om det går lika bra med havre istället för ris eller vete? Sonen använder nämligen havre för uppvärmning av huset och har hur mycket som helst. Tänkte att man kanske kunde nalla lite där.
Annika
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons