Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-14, 13:28   #1
Ceca Ceca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 69
Sälja på Tradera

Är det någon här som säljer egengjorda/egenstickade kläder på Tradera? Skulle vara intressant att höra hur det går i så fall.
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 13:50   #2
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
jag brukar tidvis sälja men det går trögt mest har jag sålt på marknader och dyligt

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 16:54   #3
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Har sålt några plagg där.. Ibland eget och ibland sånt jag köpt o tröttnat på.. De egengjorda har jag fått sänka grymt mycket i prisläge för att få sålt de.. (Brukar sälja mina alvtröjor för 500-600:-) fick sänka priset till runt 150:- för att få sålt plaggen på tradera! Vilket känns riktigt drygt...
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 16:56   #4
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
TrIpTeAsEr skrev:
(Brukar sälja mina alvtröjor för 500-600:-) fick sänka priset till runt 150:- för att få sålt plaggen på tradera! Vilket känns riktigt drygt...
Fy vad tråkigt dina tröjor som är såååå fina. Hade jag inte varit en "tant" på 48 år och lika stor i storlek som år gammal hade jag köpt en av dej. De är så snygga!
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 17:07   #5
Tripteaser Tripteaser är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 169
Tack!

På de flesta andra ställen säljs alvtröjor för upp till 900:- st och då är det massproducerade.. Mina tröjor sys bara upp i ett enda ex var..

Iofs så är 150:- en vinst, ca 100:- vinst... Men känns ändå drygt att "förlora" 350-450:-..
Tripteaser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 17:35   #6
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
Ann1e skrev:
Hade jag inte varit en "tant" på 48 år och lika stor i storlek som år gammal hade jag köpt en av dej. De är så snygga!
Den åldern hindrar väl dig inte att använda alvtröjor?!?!
Min mormor som är 72 äger en som jag sytt till henne och hennes väninnor undrar ofta var hon har köpt sin snygga tröja.

Man är bara så gammal som man känner sig
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 17:40   #7
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
Bellatrix skrev:
Den åldern hindrar väl dig inte att använda alvtröjor?!?!
Min mormor som är 72 äger en som jag sytt till henne och hennes väninnor undrar ofta var hon har köpt sin snygga tröja.

Man är bara så gammal som man känner sig
Hahahah ja du har så rätt Bellatrix....min psykologiska åldet gick just ner från 70 till 25 så nu skall jag nog sy mej en alvtröja!

Fast är just nu i flytttagen och så den får nog vänta till efter flytt och stallbygge (kärt nöje!) sedan så tror jag att jag skall testa att sy en i ullfleecce syntetfleecce och jag så tätt på kroppen är ingen god luktkombination

TAck Bellatrix för den energiboosten!!!!!!!
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 17:51   #8
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Varså god det var så lite

Till det som frågan handlar om:

Jag har såldt saker jag gjort på tradera inget stickat då tyvärr men jag måste tyvärr säga som Erika man får sänka priset rejält då folk inte fattar hur mycket jobb man lägger ner.

Folk uppskattar inte handgjorda saker på samma vis nu som de gjorde förr...låter som en tant från förra seklet men det är tyvärr så...DET VAR BÄTTRE FÖRR

Men testa du kan ju börja med bara en sak och se hur det går.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 20:49   #9
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag har också lite dålig erfarenhet av att sälja på Tradera, ja i alla fall genom min yngsta dotter då. Hon älskar att sticka vackra ulltröjor, typ Norge-tröjor och liknande, men vill inte använda dom själv, då hon inte tål ullen mot kroppen. Hon får inte tillbaka garnkostnaden ens så nu provar hon på eBay istället.

Själv har jag sålt stickade docktröjor på eBay i USA och fått omkring 200 kronor per styck, det är ju ganska bra betalt tycker jag, även om en docktröja i Norge-mönster tar några timmar att sticka förstås.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-05-14 klockan 21:25.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-14, 21:22   #10
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Jag har också försökt, men det gav jag tyvärr upp ganska snart. Folk vill inte betala för hantverket.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 10:40   #11
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Nä. Jag fick INGET sålt av mina grejer. Så fula kan de ju inte ha varit.

Om vi vänder på frågan då. VAR säljer man sina grejer för att få anständigt betalt för dem?? Har sett att amerikanska ebay har en särskild kategori för "handmade/own design items". Kan det vara något??

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 10:42   #12
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
medmera skrev:
Jag har också lite dålig erfarenhet av att sälja på Tradera, ja i alla fall genom min yngsta dotter då. Hon älskar att sticka vackra ulltröjor, typ Norge-tröjor och liknande, men vill inte använda dom själv, då hon inte tål ullen mot kroppen. Hon får inte tillbaka garnkostnaden ens så nu provar hon på eBay istället.

Själv har jag sålt stickade docktröjor på eBay i USA och fått omkring 200 kronor per styck, det är ju ganska bra betalt tycker jag, även om en docktröja i Norge-mönster tar några timmar att sticka förstås.
Låter som du hittat en källa där.Kan du inte lägga in länk så vi kan kolla också?

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 13:25   #13
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Annette

Jag har inget ute på eBay för tillfället. Jag sydde och stickade dockkläder till försäljning för några år sedan, hade också en hemsida för det.

Var tvungen att minska ner på saker jag gjorde när vi köpte ett gammalt hus för fyra år sedan, som vi fortfarande håller på att renovera.

Om du är intresserad av dockkläder så kan jag skicka lite bilder till dig. Jag har kvar hela hemsidan på min dator, med hundratals bilder.

Min uppfattning är att det är lättare att sälja saker på eBay, särskilt då i USA, dom verkar vara väldigt intresserade av originella saker, som t.ex. svensk-tillverkat av olika slag, kanske för att det allra mesta redan finns där. Dom verkar också vara beredda att betala mer än vad som är vanligt här i landet.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-05-15 klockan 13:44.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 13:28   #14
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Nja inte dockkläder direkt mina tjejer är lite för stora och inga barnbarn i sikte än

Mera intresserad av att sälja i allmänhet då det är jättetrögt att sälja här på hemmaplan.

Men tack för erbjudandet det vär väldigt snällt.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 13:39   #15
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Visst är det roligt med orginella saker, och jag handlar gärna i butiker som designar eget. Går jag till mig själv så vill jag gärna känna på ffa kläder innan jag köper dem. Jag kan gissa att det är därför det är svårt att sälja kläder över (enbart) internet?

Visserligen finns det ju massa postorderföretag men de erbjuder ju pengarna tillbaka om man inte får det man förväntat sig.

Däremot kan jag tänka mig att saker som sängkläder till barnsängar och liknande inredningsrelaterade saker är lättare att sälja?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons