Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-27, 08:51   #1
smultron11 smultron11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 115
Projekt

Hej!

Undrar om ni har flera projekt liggande? När jag syr, kommer jag alltid på något annat att sy.

Det slutar med att jag alltid har en 3-4 projekt liggande och till slut måste man ta tag i de också så att de blir färdiga.

Min sambo brukar säga till mig att "avsluta nu det innan du köper mer tyg".

Just nu syr jag kläder till Build a Bear - nallar (använder mönster från Stoff och Stil, deras "Homemade Bear"). Men idag kom ett annat projekt imellan. Måste sy ett par byxor tills på lördag.

Egentligen är dom inte så svåra att sy för jag använder ett par gamla som mönster, Några raka sömmar och dom är färdiga men tiden ska också räcka till.

Hade varit kul och höra från era syhörnor.

Therese
smultron11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 08:58   #2
Mammanilla78 Mammanilla78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 73
Jag är oxå en sån som startar projekt och det tar låååång tid innan dem avslutas. Har sex barn och jag syr de mesta kläderna till dem själv. Sedan ska man hinna med att sy till sig själv.Då kanske några beställningar dyker in och då ska man sy det oxå. Har svårt att säga nej eller sätta gränser för mig själv. Allt går om man bara vill-Brukar jag säga till mina barn. Jo...men kanske inte alltid i praktiken :-)
Just nu håller jag på med en blus/tunika till minsta dottern(nästan färdig).Sedan håller jag på med de andra barnens skolavslutningskläder. Några sommarklänningar till mig själv, en skötväska och en studentklänning. Japp....Sådan är jag. Men oj vad skoj det är.
Mammanilla78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 11:43   #3
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
ha ha, snacka om att känna igen sig. och jag önskar att det bara vore 3-4 projekt. har en jäkla massa saker igång på en å samma gång. tror det hör till. har man många intressen så kan man ju inte bara låta saker ligga ju. finns ju så mkt att göra. sen får du ju tala om för din partner att tyger talar till en i butiken liksom, man ser ju saker man kan göra med dom å då kan man ju inte låta dom ligga. funkar för mig. hihi
Therese
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 17:37   #4
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Jag fyllde en flyttkartong med UFOn (UnFinishedObjects) när jag började renovera lägenheten i januari. Högsta prioritet nu är att sy klart de 10 klänningarna som ska till en kompis dansskola och modeller till min egen dansskola så att jag kan fixa websidan. Sedan är det kanske dags att titta på sommarklänningen som jag började med för tre år sedan...

Tänk om jag skulle stänga av datorn och ställa mig i duschen och sedan börja sy klart alla UFOn?
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 18:02   #5
Asilas Asilas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 42
ja tyvärr så är jag oxå en av dom som har x-antal projekt på gång.....elller kanske det är en fördel ;-) (hoppas)
Asilas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 20:51   #6
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Jepp, här är en till.

Har projekt både hängandes och liggandes

Någon gång - en vacker dag / i mitt nästa liv eller liknande så ska dom bli klara....ehh...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 22:07   #7
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
här är en till. Jag har 5 ofärdiga plagg, ett flertal andra mindre saker,ett antal ofärdiga brodyrer(ej maskin), 4 ofärdiga stickade plagg(minns inte längre vilka stickor som skulle användas, för jag har satt trâd i arbetet för att användas till nästa grej)men det är bra med variation har jag hört. Det blir inte trâkigt dâ.En av brodyrerna, en stor tavla med bâtar, skulle min son ha när han flyttade hemifrân. Han undrade för ett âr sen om han kunde fâ den lagom till pensionen. Fick en globeläng med pâfâgel att brodera för ca 10 âr sen av min mor. Har gjort en fjärdedel.Har lovat mig själv att avsluta dom, men det kommer alltid annat kul emellan.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 23:04   #8
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag med!
Det blir ju så,man hinner inte klart nåt ibland, man tröttnar lite ibland, det jäklas lite ibland och så blir projekten liggande i olika högar... Och ibland får jag nya idéer när jag håller på med en sak och då måste jag skynda mej och börja med det nya så jag inte glömmer...
Är likadan när jag läser böcker,jag kan ha ett par två-tre på gång när jag är inne i läsperioder. /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-28, 17:45   #9
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
3-4 projekt? Det är ju ingenting!

Om jag skulle räkna samtliga halvfärdiga projekt som jag har liggande och om man räknar innom alla mina hobbys skulle man nog komma upp i närmare femtio. Kanske tjugo av dom är hyfsat aktiva och är såna som jag har en ärlig vilja att slutföra.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 10:51   #10
ann-marie.gunnarsson ann-marie.gunnarsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 61
Känner verkligen igen mig. För ett par veckor sedan sydde jag klart en blus som jag började på för 2 somrar sedan! Allting blir inte alltid klart. Jag har blivit bättre på det tycker jag men jag har fått jobba på det. Har flera projekt som bara ligger....
ann-marie.gunnarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-30, 18:41   #11
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Jag brukar förvara mina dåliga samveten i plastpåsar i garderoben, när jag väl har tagit tag i det som ligger känner jag mig så duktig! Förnärvarande har de dåliga samvetena inte ens hamnat i plastpåsar, har kört fast lite på några plagg.

Men har nu skiner solen, kanske lusten ökar igen. Om inte annat så skall jag åka till Orust handla nya tyger imorgon!

Härliga sommarhälsningar

Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 07:37   #12
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Här är en till med en del projekt på G samtidigt, försöker verkligen diciplinera mig, men det är så svårt!
Har lovat en tunika till min syster till nästa helg, tygetär köpt och urklippt och bara ligger och väntar, men ändå kommer jag mig inte för att sy klart den Istället åker jag till IKEA och köper lite nya tyger.....

Som om jag behövde behövde mer tyger, men jag skall nog använda den frasen om att tygerna talar till mig i affären om någon kommenterar mitt överflöd. För precis så känns det ju när man är i affären....
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons