Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-09, 18:59   #1
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Angry Sy helg?!

Nu har man äntligen fått sin broderimaskin o tråden kom från Staterna igår. Alltså helgen räddad.... Trodde jag.
Nu har maskinen bestämt att trådspänning inte är roligt så den bryr jag mig inte om.
x antal trådar som gått av + 4 nålar o en massa svordomar senare har jag städat hela hobbyrummet, var ju inte lönt att lämna rummet för så pep maskinen eller så åkte ytterligare 1 nål nån stans. Så var det bara att börja om igen.
Nu efter att ha provat "gamla" trådar o beprövat mönster som har fungerat så tänker jag hålla helg UTAN broderimaskin.
Han (ja det är en han när den dummar sig) är ju så korkad så han begriper inte ens när jag vill ändra på trådspänningen. Han lägger stora öglor på undersidan "no matter what" spelar ingen roll åt vilket håll jag ändrar.
Så nu ska han till doktorn på mån för han är inte hemma i helgen.
Har stor lust att skrika högt.
Ja ja har provat andra trådar både över o under. Trätt om den jag vet inte hur många gånger.

Som sagt var: Nu är det helg.

Hmmmmmm det possitiva i allt. Jag har ordning o reda på allt tyg, tillbehör och trådar även dom som kom igår. Till och med gubben hittar bland alla sy ateraljer.


TREVLIG HELG
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 19:50   #2
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Trösta dig med att det ändå är uteväder den här helgen, åtminstone från mitten och nedåt i landet. Det kunde ju ha varit så att den trasslade när det var syväder.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 20:02   #3
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Man kan inte annat än skratta

Inte för att han är dum (maskinen) utan åt hur roligt du skriver.
Jag har gått i genom det samma som du nästan , men nålarna höll. Krånglade hela tiden. Stäng av maskinen och börja om presis som när datorn krånglar. Mycket beror på trådspäningen maskinerna är super känsliga. Jag trodde min också skulle lämnas in men efter en ordentlig rengöring med borste och blåsning och smörjning så syr min igen. Ge inte upp jag tror du kan få urdning på honom igen. Lycka till. Men det är inte fel att gå ut i det vackra vår vädret....det är den vackraste tiden på hela året. /WOWA
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 20:25   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Hi hi min blev inte ens gladare när jag gjorde rent han. Smörja har jag inte gjort (har knappt kört in han än) men smörj kan han få om han vill det är inga problem.
Skickar med en bild på eländet så får ni ännu mer att skratta åt så här på fre kvällen.


Ja vädret är som tur kanon så det är possitivt.

Senast redigerad av stenbeckan den 2008-05-09 klockan 20:30.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 20:26   #5
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Så var det bilden som skulle med också.
Bifogade bilder
 
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 20:45   #6
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
När jag fick min broderimaskin så tyckte jag också bara det var en massa strul, inte alls så där kul som alla hade påstått! Det tar nog lite tid att lära känna varandra när man är nyligen bekanta. Sen att min maskin bestämde sig för att gå sönder och bli utbytt två ggr gör ju inte saken bättre. Sitter fortfarande lite med hjärtat i halsgropen när jag broderar på min maskin. Ja, det blev ju du så klart inte gladare av.

Det jag vill ha sagt är väl att "kämpa på!" det blir bättre framåt! Vi är fler som varit där!

Edit: Här är tråden som beskriver min start som brodös. http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&pagenumber=1

Senast redigerad av Rutis den 2008-05-09 klockan 20:50.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 20:49   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Så där blev det hos mig också när den dummade sig och hoppade ur spåret i undertråden. Bara att snäppa i hacket igen så gick det som en dans.

Sola med förstånd i helgen jag ser ut som jag varit på Canarias i två veckor. Men man har ju hund numera och måste ut
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-10, 07:26   #8
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
huhh
Nu blev jag riktigt orolig
siter precis och väntar på att min första brodyrmaskin ska anlända hoppas inte jag får en massa problem det verkar vara krångligt

Hoppas det löser sig för dig med din maskin stenbeckan
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons