Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-02-12, 18:08   #1
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Embird fråga igen.

Kan tycka att Embird skulle ha en egen meny inne på maskinbroderisidan men vet inte om det är möjligt.

Men nu till min fråga.

Inne i Embird finns lite olika alternativ av att sätta ihop tex bokstäver eller bilder mm mm
Det finns slå ihop, gruppera och klunga. Vad är skillnaderna på dessa olika alternativen???
Ska försöka förklara lite bättre kanske.
Om jag använder mig av FontEngine o skriver ett ord så kommer ju varje bokstav en o en. Efter detta kan jag välja att slå ihop dom så att det liksom blir en enhet av alla bokstäverna.
Hoppas någon förstår o kan ge mig en förklaring för jag har gjort på alla dom olika sätten med ser ingen skillnad...

TACK
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 21:20   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Dessa har ingen som helst betydelse för hur det broderas ut.

Det är bara för att kunna minska antal objekt i objektfönstret.
Har du valt Slå ihop för några objekt och sedan väljer dessa tillsammans med nya och väljer Slå ihop hamnar alla i en grupp så när du väljer att Dela så delas alla delar upp i enskilda objekt.

Man kan tex Slå ihop delar i enskilda bokstäver så varje bokstav är ett objekt. Sedan väljer man flera bokstäver så de bildar ord och väljer Gruppera och till sist väljer man orden för en mening och väljer Klunga. Nu kan du dela upp dessa neråt i omvänd ordning.

Slår man ihop enskilda objekt till bokstäver och sedan även slår ihop bokstäver till ord och vill dela upp i bokstäver igen går inte det utan du får tillbaka alla små enskilda objekt.

Jag använder dessa för att Slå ihop delar i ett område. Sedan Grupperar jag hela färgblocket eller vad det nu kan vara som hänger ihop. Har brodyren få objekt använder jag dem oftast inte men är det väldigt många objekt så får man mer översikt. Skall jag testa en ny sak kan jag Klunga hela brodyren och då kunna dölja den i en klickning. Man får komma på sitt eget arbetssätt.


Som sagt dessa är enbart för att förenkla arbetet, när man väl kommit underfund med dem, stygnfilen påverkas inte.

Hoppas jag inte krånglade till det för dig nu

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 21:37   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Tack snälla Monica för ditt svar. Förstår vad du menar. Därför har jag fått olika resultat när jag delat upp dom igen. :-)

TACK
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons