Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-07-13, 17:17   #1
mussetis mussetis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 64
Börja som amatör, bli duktig sömmerska

Hej!
Jag har alltid velat lära mig sy men inte gjort ngt åt det, har ägnat mig åt andra konstnärliga områden. ( eller övh ägnat mig åt annat. :P)
och inte vågat mig riktigt på det.. jag vill börja konstruera/sy egna kläder, men det känns som om man bör vara rätt duktig redan från början.
jag gick två kvällskurser för länge sedan som båda var riktigt dåliga, det fanns ingen tid till handledning och kändes oproffsigt, ungefär som syslöjdstimmarna i skolan.

min fråga till er om ni har nån erfarenhet av saken är hur man egentligen börjar? vilka moment ska man lära sig/ i vilken ordning? vad behöver man kunna? och när blir man eg. någorlunda duktig på att sy?
jag har sett en intressant kvällskurs på tillskärarakademin i gbg " mönsterkonstruktion" som är på minst 60 timmar och jag antar att man behöver komma upp i det för att lära sig ngt.

jag känner mig bra på det estetiska, men rätt dålig på alla matematiska moment, men det kanske bara är en vanesak?

det jag gärna vill lära mig är (förutom de mest fundamentala sykunskaper) i första hand att konstruera plaggen med rätt mått osv men också tekniker i hur man får rätt sorts fall, rynkk, hur man syr instick etc.

hur började ni och hur har ni lärt er och på vilken nivå? tips på vägen?

Senast redigerad av mussetis den 2008-07-13 klockan 17:21.
mussetis är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons