Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-08-30, 02:25   #16
lilcar lilcar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 52
Thumbs down

Jag har haft min D1 i ca 2 år. Den har krånglat nästan hela tiden. Det började med trådavklippet. Hade den inlämnad hos återförsäljaren 3 ggr, 1 g till Husqvarna för på tittande. Dåligt bemött av återförsäljare som ifråga satte mitt kunnande. Har även krånglat med broderiet drar upp undertråden ibland man blir frustrerad tar mycket tid och kasserande av matrial som ej går att använda tråkigt. Har ett antal ggr varit i kontakt med återf. och påpekat att jag vill ha min maskin utbyt mot en ny, inte fått något gehör för detta. kontaktat konsumentverket och dom säger att man har rätt till en ny vara när det varit samma fel som återkommer. Påtalat detta men det hjälper inte. Nu har jag den inlämnad till husqvarna för rep. hoppas dom kommer tillrätta med felet. Har tröttnat på att bli dåligt bemött och mitt kunnande ifråga satt. Är det fler som har råkat ut för detta?
lilcar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 06:22   #17
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 62
Hej!

Även jag har otur med med Huskvarna men jag har en Rose, undertråden kommer upp på ovansidan, dataenheten små pipper hela tiden. Bemötandet i Huskvarnabutiken är otrevligt. Mailade en gång till Huskvarna centralt, men där fick jag ett så otrevligt svar, så nästa gång jag byter maskin så inte blir det en Huskvarna.

Monica
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 07:00   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Husqvarnas service är usel!! Jag har haft problem med en overlock och det var jag som blev dum förklarad. Det tog 1½ år att få dem att köpa tillbaka maskinen.

Stå på dig!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 07:11   #19
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
jag har en gång i världen också sytt på Husqvarna.
Men har bytt bort maskinerna mot Bernina istället.
jag sydde i skinn mycket då det gick inte på husqvarnan, det blev hoppstygn. Hur jag än bar mig åt.
i butiken där jag bor kunde dom inte hjälpa mig.
Bytte till Benina 1230. Problemet var borta.
Aldrig mer Husqvarna. /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 07:26   #20
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Re: Brother eller Janome

Citat:
Demaluc skrev:
....Men när jag sedan började brodera så hopade sig problemen t ex undertråd upp,frotteöglor på ovansidan mm.Dessutom så kan den inte ta så många färger, splittar mönster, lägger dem i oordning om du har delat dem och inte döpt om dem, samt att minnet i maskinen är litet och du måste hela tiden tömma och föra in igen via usb-kabel eller om du inte har Windows98, via rsb232-kabel vilket tar ännu längre tid...
Hej!
Jag känner egentligen inte alls igen det här som Marie skriver. Janomen broderar hur fint som helst och kan visst ta många färger, den lägger broderierna i ordning efter hoop-storlek, splittar inga mönster osv. Husqvarnas disketter är ju passé, som alla borde förstå, och det är väl betydligt lättare att göra broderiet i datorn och trycka på en knapp för att föra över det till symaskinen. Det går på ett par sekunder, så särskilt lång tid tar det inte, som Marie skriver. Jag har absolut inga problem med att tömma maskinen på mina hemgjorda saker, eftersom de finns på plats i datorn och jag sällan syr exakt samma broderi mer än en gång. Janomes Digitizer är dessutom det absolut bästa stygnsättningsprogrammet har vi kommit fram till nu . Det är lätt att använda och går mycket fort att stygnsätta något, som ni förstår, ni som beställt broderier av mig. Att det dessutom direkt från Digitizer går att skicka broderiet till symaskinen oavsett vilket format det har, gör inte saken sämre. Jag kan alltså öppna en PES-fil i Digitizer och skicka till symaskinen utan att först konvertera till JEF.

Tack för omtanken om Johan, han kom förresten hem igår, och mår nu bättre. Han måste dock fortsätta medicineringen ett bra tag och får inte återvända till skolan förrän han är helt bra. Vi har dessutom skrivit och påtalat problemet för skolsköterskan, så vi får se om det blir någon förändring.

Hälsningar
Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2005-08-30 klockan 07:35.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 17:19   #21
lilcar lilcar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 52
Hej Monika.

Har idag fått tillbaka min D1. Dom har bytt ut div. delar. Inget svar på brevet jag sände med, (dåligt). Nu får vi se om det fungerar bättre. Fortsättning följer.
lilcar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 17:32   #22
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Ett litet inlägg från mig oxå. Husqvarna centralt har bemött även mig dåligt och struntat i att svara på mail. Skit åt dem. Min D1 är gudomlig. Min återförsäljare är toppen, Symaskinsboden i Uppsala. Hur återförsäljaren är har ju inte med fabrikatet att göra, beror nog mest på otur och kan gälla vilket märke de än säljer. Däremot kan vi ju här på sysidan recensera försäljarna och därmed varna andra för dem vi inte ska gynna.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-30, 17:39   #23
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
hejigen

Jag har är oxå nöjd med min D1 viss den har varit på lagning en gång pressarfotsensorn men nu har den fungerat peppar peppar ta i trä min återförsäljare är trevlig och bra att ha att göra med när det gäller maskinen kram suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-05, 21:50   #24
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Jag har inte haft något fel på min Designer 1,
Ta i trä . Nu har jag blivit lite sugen på nya maskinen från Husqvarna, men det är mycket pengar
förstås. Är det någon som har sett den nya och provat den?
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 11:36   #25
charliseelisa charliseelisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 141
Jag kommer att få min nya DesignerSE ikväll.Det kommer att bli som julafton!Berättar gärna mera snart...
charliseelisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 12:24   #26
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Hej Tina!
Denna dag måste vara lång,när du får vänta tills i kväll att få din symaskin. Min"symaskinsförsäljare"hade lagt en demo och folder om den nya maskinen i brevlådan när vi kom hem efter helgen.Får se om jag byter, har inte bestämt mig än.
Berätta så fort du kan hur den är,jag väntar med spänning.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 12:58   #27
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 62
Hej Tina!

Då kommer du inte att sova något inatt, det är som du skriver rena julafton. Du får skriva hur det går för dig.

Monica
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-07, 21:35   #28
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Hur går det???

Hallå Tina
Har du hunnit prova maskinen, berätta...... jag är såååå nyfiken om det är nån större skillnad mot din förra. //Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 11:17   #29
charliseelisa charliseelisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 141
Hej alla vänner!Jag har dessvärre inte hunnit testa ännu men ifrån klockan 14 idag ska här testas då jag stänger in mig i mitt älskade syrum!Då har mannen min lovat helig tid till mig!Lovar skriva sen.
charliseelisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-13, 18:59   #30
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Hej Tina

Jag väntar fortfarande på ditt utlåtande om nya maskinen!!!Hur går det??? //Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons