Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-10-17, 18:06   #1
BirgittaW BirgittaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 59
Question Köpa brodyrer över nätet

Tänkte ev köpa några brodyrer över nätet. Men jag tycker att det känns lite olustigt att lämna ut sitt kontonr. Är det några som har erfarenhet av detta, både bra som dåliga.
Hör av er.

Birgitta
BirgittaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-17, 18:11   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Hej
Kolla om du kan betala med Pay pal, då lämnar man sina uppgifter på paypal och de finns kvar där och paypal fungerar som mellanhand vid betalningen, mottagaren ser aldrig ditt kontonummer.
Jag har ett extra kontokort som jag använder för att handla på internet för och det har fungerat bra i alla år jag använt det, jag sätter heller aldrig in mer pengar än den ungefärliga summa jag ska betala på det så det är aldrig något som kan stjälas där. Men vill man inte ha den extra kostanden är pay pal bra, jag tror nog fler och fler försäljare använder det.
Ann-Marie,
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-17, 19:43   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Etablerade nätsäljare som t.ex. Embroidery Library ska inte ge några som helst problem. Jag har handlat några gånger där och man får omedlebart en nedladdningslänk och om man önskar mönstren per e-post.
Har handlat mycket över Internet med Mastercard och har aldrig haft några som helst problem.
Mitt intryck är att amerikanska nätbutiker i allmänhet har säkrare kreditkortslösningar än svenska. (Antagligen för att korthandel är en äldre och större företeelse där än här.) Fast vi börjar komma ikapp...
Håller med om att PayPal är bra. Då slipper man också knappa in kortnummer varje gång. Skönt! Möjligen kan man fundera på säkerhet eftersom kontot är öppet så fort man loggat in med användarnamn och lösenord. Kortinformationen behöver sedan inte bekräftas med någon extra kod/lösen. Då är det bra att ha ett extra kort med bara lite pengar som Ann-Marie föreslår. Men man får en e-post vaaje gång kontot används, så man upptäcker direkt om någon varit där!

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-17, 19:48   #4
BOBO BOBO är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 62
Hej
Att ha ett E-kort är också bra jag har föreningssparbankens som går att ordna via bank via internet, Får ett tillfälligt kontonummer och man bestämmer hur mycket det ska föras över till det från sitt konto. Då kan man aldrig förlora mer än vad man har uppgett summan av köpet som man har gjort. Det kanske alla banker har. Kolla med banken.
Gunilla Johansson
BOBO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 09:59   #5
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
INTERNETADRESS

Nu blev jag nyfiken att gå in på embroidery library sidan - vad är det för adress?? Jag testade med embroiderylibrary.com och kom då till husqvarna - ska jag dit? eller är det du skriver om en annan sida?
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:16   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Nej, det är inte Husqvarnasidan.
Prova: http://www.emblibrary.com/Emblibrary/default.asp

Deras mönster är mycket stygntäta. min stackars PE200 klagar lite ibland när den ska ta sig igenom (jag syr ofta på ganska krafigt tyg också!). Det skulle vara bra att kunna ställa ner farten i vissa avsnitt (t.ex. på grodar jag broderade igår kväll, med fläckar som delvis gick omlott med de redan stygntäta benen... Gick, men jag hade andan i halsen!). Mönstren blir ofta otroligt fina när de är broderade, mycket tack vare denna väldiga stygntäthet!

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:27   #7
Malin Malin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 36
ja, nu funkade det! Kul när man hittar "nya" sidor, ska genast ta en titt där! /Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 18:12   #8
BirgittaW BirgittaW är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 59
Tack för alla bra tips!

Birgitta
BirgittaW är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons