Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-14, 18:03   #1
piaa piaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 36
Undertråden syns

Hej
Är det ngn som vet vad jag skall göra undertråden syns när jag broderar. Det syns inte i hela broderiet men ute på kanterna kommer undertråden fram. vad gör jag för fel. Detta har inte gjort så innan.??? HAr ej bytt tråd eller undertråd till någon ny sort har samma som innan.

Mvh PIA
piaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-14, 18:41   #2
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Hej,
Du behöver troligen ändra på trådspänningen. Jag får samma problem om jag använder undertrådsspolar i plast istf i papp.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-14, 20:18   #3
piaa piaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 36
Hje

Ja har sänkt det från 2,80 till 2,0 och då blir det bra. kan mna sänka det så mycket??? Är inte riktigt insatt idet.
Tack Mvh PIA
piaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-14, 20:27   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Det betyder att övertråden är för hårt spänd och drar upp undertråden det kan även ske om övertråden har fastnat någon stans och då blir spänningen högre.
Börja med att kontrollera trädningen av övertråden så den inte hakar i någonstans, sedan kan du sänka övertrådens spänning och pröva dig fram. ofta handlar det om kombinationen av över och undertråd.
Nästa steg kan vara att justera undertråden genom att höja undertrådens spänning som motverkan till övertråden men bara om det inte hjälper att ändra på övertråden.

MIn Janome tex har ett inställtvärde på 2,6 som mitten läge och jag måste ställa den på 1,0 och satin på 1,2. och jag har även justerat en pytte,pytt aning på undertråden men bara så lite att det inte båverkar andra sömmar.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-14, 20:29   #5
yllet yllet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 113
hej, jag har en husqvarna designer maskin och jag måste ochså ändra så mycket på trådspänningen
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 07:03   #6
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Häng inte upp dej på trådspänningenheter.
Blir det bra är det bara att tuta och köra
/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 07:16   #7
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Jag har en Brother 1500D och när jag anävnder undertråd upprullad på papp så behöver jag inte ändra trådspänning alls. Men upprullad på plast så måste jag ändra en hel del. Verkar som om det inte blir lika mycket motstånd på plastrullen som papprullen.

Häromdagen broderade jag ett mönster som är spegelvänt och det första blev jättebra, sen tog undertråden slut och när jag började på nästa så var jag tvugnen att ställa om spänningen rätt ordentligt.

En annan sak som jag också funderar över är varningen för trådslut. Den funkar klockrent med pappspolar men inte med plasten. Någon som har upplevt samma sak med sin maskin?
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 12:36   #8
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Att pappers spolarna funger bättre beror nog på att trådspänningen är högre på de industi tillverkade spolarna.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-16, 21:43   #9
piaa piaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 36
Tack

Hej
Tack

Då behöver jag inte oroa mig för trådspänningen. Tack

Vet ni var det finns ineebandykillar eller hanbollsmotiv någonstans??? Det är en julklapp.....

GOD JUL
MVH PIA
piaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons