Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-16, 15:03   #1
UlricaGunnarstedt UlricaGunnarstedt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 2
Thumbs up Rekomendationer sökes desperat!!!

Hej alla kreativa människor. Jag ska köpa en en maskin man både kan sy och brodera på. Har varit på stan idag och fått lite info om bl.a. Janome och Pfaff. Men jag är lite osäker på hur mycket man kan lita på försäljarna när de säger att just "deras" märke är bäst. Skulle gärna vilja ha lite råd från er riktiga experter som verkligen använder era maskiner. Priset spelar inte så stor roll men självklart måste maskinen vara värd sitt pris. Skulle vara mycket tacksam för alla möjliga råd.
Tack på förhand
/Ulrica
UlricaGunnarstedt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-16, 15:53   #2
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hej
Jag har en Designer 1, har inte provat nån annan brodermaskin utan vet bara att min är fantastisk! Inget att klaga på, finns hur många olika sömmar som helst. Den skänker mig glädje varenda dag! Kan nästan inte låta maskinen brodera ifred utan sitter hänförd och stirrar på då den arbetar! Ser att du bor i Uppsala, då kan jag varmt rekommendera Symaskinsboden. Lycka till!
MVH Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-16, 17:27   #3
Maggan2 Maggan2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 7
Hej

Försök att ta dig till Syfestivalen som är på Sollentunamässan den 25-27 febr. Där har du alla märken. Personligen gillar jag Brother, de har erfarenhet sedan länge av industribroderi maskiner.
Maggan2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-16, 19:40   #4
mariaanneli mariaanneli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 47
Hej!
Jag har en designer1,som jag är väldigt nöjd med.
Vad man ska titta på när man bestämmer vilken maskin man ska välja tycker jag att det är viktigt att kolla vilken storlek kan maskinen brodera i, stort som smått. Viktigast kanske dock är vilken support får du av försäljaren. När man köper en D1 får man en heldagskurs i hur maskinen fungerar. Det är värt mycket!
Vidare kanske du ska fundera på vad för dataprogram som finns till, och vad kostar de?
Ett bra och prisvärt tips från mig är Husqvarnas Quilt Designer2, som kan brodera lika stort som D1, har nästan alla sömmar och som kostar ca en bit över 25000. Absolut prisvärt!!!
Anneli
mariaanneli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-17, 15:15   #5
Lova Lova är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 40
Jag köpte en Janome MC9500 och har den som både broder och symaskin. Är mycket nöjd. Bor också i uppsala och kan rekommendera ett besök i janomebutiken på kungsgatan, nästan mitt emot föreningssparbanken.
Lova är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-22, 19:19   #6
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
är själv på jakt efter en broderimaskin

har kollat runt lite och Pfaff i all ära så just nu lutar det mot en janome.

Priset för en pfaff som jag tittat på är 23.000 kampanjpris 19.000 då är den ren och man får köpa till det som behövs för datorn.

Men så såg jag på baksidan av senaste ingelise och då har de en maskin för 12.000 på kampanj just nu.

Man blir ju misstänksam när priserna skiljer så radikalt.
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-22, 19:21   #7
jossebell jossebell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 121
okej man ska nog läsa mer grundligt innan man säger nått, det var extragrejorna som bifogades som hade ett värde av 12.000
jossebell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 06:47   #8
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Jeg er veldig nøyd med min Janome MC10001 - Nettopp nå får man også med ekstrautstyr til ca 12.000 til den (en del tråder, ekstra båger osv. ). Har hatt min maskin siden des. 04. Kan bruke både pc-kort og kobles til pc med usb.
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 08:16   #9
Maud Maud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 44
Hej Ulrica!
Det finns många bra maskiner och märken på marknaden. En sak att tänka på är att inte behöva vara beroende av dyra kortläsare och speciella program som vissa märken kräver. Det finns mycket pengar att spara där. Dom pengarna kan du lägga på sy/brodermaskinen i stället. Kan du besöka någon av mässorna kan du säkert få tag i något till bra mässpris också.
Mvh Maud
www.mauds.se
Maud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-07, 19:51   #10
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
Jag har en Singer Futura, den gick på ca. 14.000 och då ingår program, två bågar och USB-kabel. man behöver inte köpa till något för att kunna brodera men man måste ha en dator uppkopplad till den för att den ska kunna brodera. Programet kan använda de flesta brodermaskiners broderfiler och man kan göra egna av egna bilder. Jag saknar kepsbåge men det är en ny maskin så det kommer nya saker i april.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons