Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-08, 18:06   #1
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hur mycket tar man betalt??

Hur mycket kan man ta betalt för monogram och nån lite dutt på en handduk?? Handdukarna köper inte jag, utan tar bara betalt för broderiet??
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-08, 19:14   #2
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Jag har en Rose som jag broderar med. När jag broderar på beställning så tar jag 30 kr för broderiet och 25 kr för namnet. Totalt 55 kr.
om det är ett enkelt broderi kostar det 25 kr
Vore kul att höra vad ni andra tar betalt.
Jag vill inte vara för dyr för då kanske folk inte tycker att det är värt det.
Tina
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-09, 06:43   #3
sussie2 sussie2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
Jag brukar ta 30 kronor totalt för mindre broderier (max 10*10 cm) med eller utan namn.
Har dock mest sålt till kompisar så då är det svårt att ta betalt...
sussie2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-15, 12:33   #4
sandgatan sandgatan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 74
Hej
Jag tar 50 kr för broderi med text om det inte är för stort, större än 100x170.

Annika
sandgatan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 07:00   #5
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
jag vet at det knappt går att ta betalt för sådana här jobb, men tror ni en man skulle nöja sig med den ersättningen? /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 09:31   #6
Janne Janne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 107
Försök att lägga på lite...

Hej Tjejer

Försök att ta lite mer betalt när ni gör era brodyrer, även om ni inte själva har sytt det hela kostar det ju i material också.

ex. 1 st. brodyr i en 100x100 båge kan ha från några hundra stygn till många tusen, men om man väljer ett lite lagomt stort tar det ca. 10-15 min. att brodera.

Till det går det åt över & undertråd för låt säga, 5-10 kr. Du behöver även ha rivbart under för ytterligare 2-3 kr, summa ca. 7-13 kr.
Har du otur går en nål av för ytterligare någon krona samt att du gör ett visst slitage på din symaskin för arbetet. Totalt ca. 10-15 kr för ett enklare brodyr.

Tidsmässigt kanske du också sitter en 5-15 min vid datorn för att få till bilden, 5 min. för att båga till brodyret samt 5 min för att klippa trådar. Total tid ca. 25-45 min.
- och om ni tar 30 kr/st -15 kr material då gör ni ett arbete av ca. 20-25 kr/tim med vinst - det är mycket låg timpenning!

Det här är bara en liten fingervisning av vad man lägger ner på sitt arbete - sömnad/ handarbete är väldigt svårt att få betalt för om man inte har ett känt namn.
Men försök att lägga på någon eller några tior, det är ni värda - minst!

Hälsningar: Janne
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 10:00   #7
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
ta betalt

Jag måste, som janne säger, säja det också, försök att ta betalt. Oavsett om du köpt maskin för nöje och utvecklat det eller om du köpt den för att driva firma. Det är fritt upp till var människa att köpa en broderimaskin...Så utöver Jannes budget, komihåg maskinköpet+ strömmen OCH din kunskap!! Jag har haft min broderimaskin några månader men inte hållit på så mycket än, men det är inte bara att trycka på en knapp så vips är det klart! Är man för låg i pris och nån beställer massor, ja då kräks man ju. Dom flesta av oss har kanske köpt maskinen för eget höga nöjes skull,men för det så syr man inte gratis...Ha det gott/pia(som haft eget en gång)
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 11:35   #8
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Man blir nästan full i skratt, tänk att det skulle vara en man som talade om för oss tjejer att vi måste ta betalt.
Håller med dig Janne. /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 12:00   #9
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Så kan man ju tänka på att när man som jag syr en del till föreningar där jag själv är aktiv.
Jag bjuder oftast på arbetet då, eftersom de andra i klubben ju gör andra saker, som snickar på klubbkåken och annat där inte jag är till mycket hjälp.
Jag brukar ta ut för rena kostnader i alla fall, och då blir det i snitt runt en tia, eller lite mer, för en 10x10 eller 10x15 brodyr. Syr man på T-shirt kan det ju t.ex. hända att man får kasta någon tröja för man gjort något tokigt (vänt upp och ner eller så...).
Jag är då noga med att säga att jag inte syr på det viset till andra klubbar som hör av sig. Om jag tror att jag kan hinna med det blir priset betydligt högre! (Men jag brukar ha fullt sjå med egna grejor och till "egna" klubbar, så det blir inte mycket till andra.)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 19:36   #10
mariaanneli mariaanneli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 47
Jag har hittat ett rätt så bra mått att ta betalt för broderier. Jag tar 1 öre stygnet på det totala broderiet, avrundat uppåt. Ska jag digitalisera tar jag 500 kr, per design, och sedan ytterligare pengar för varje broderi som kunden vill ha. Enkelt och lätt och man behöver inte fundera på om broderiet är stort eller litet.
Anneli
mariaanneli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 20:04   #11
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Annelis taktik var ju helt genial!! Att jag inte tänkt på det tidigare!!
Tack för alla ideer. Stor risk att vi är för mesiga för att våga ta ordentligt betalt!
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons