Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-18, 22:54   #1
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Broderifot till icke-broderi-maskin

Jag har sett på janome's hemsida att det finns något som de kallar "Miraclestitcher Kit", som ska hjälpa en att göra fribroderi på en vanlig symaskin. Det står på listan under min maskin (janome 419S) att den ska passa min. Men jag vet inte var det går att få tag i något dylikt?
Vet nån av er?
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:02   #2
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Jag har själv Husqvarna, både en gammal Prisma och en fin brodermaskin Designer 1. Fördelen är att jag kan använda samma fötter till båda maskinerna. Så sent som idag lånade jag brodyrfoten till min Prisma när jag skulle frihandsquilta. Samma fot (den genomskinliga i plast) kan Du ha när du frihandsbrodyrer på vanlig maskin. Hoppas att det blev begripligt.
Fråga om du tycker att jag förklarade oklart.
Lycka till!
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:11   #3
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Jo, den delen har jag förstått ganska väl redan, det största problemet är bara var jag får tag i dem, till janomen? Det lät så praktiskt med ett allt-i-ett-kit sådär, men bara så där mycket vore tacksamt...
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:17   #4
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
om du fortf e här så kom gärna in på irc-chatten så kan det bli lättare för mig att fråga mer
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:24   #5
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej!
Nu är jag tillbaka. Jag går mellan två datorer eftersom jag sitter och stygnsätter på en annan dator. Hm, chatten....hur fungerar denna chat?

Borde inte alla Janomeförsäljare ha brodyrfötter?
Var bor Du? Jag har bl a en kund som har en affär i Lidköping och hon säljer Janome. Skall jag fråga henne om hon har ett sådant kit? Vad heter kitet?
Lycka till...nu rymmer jag till andra datorn (jag har ett stygsnättningsuppdrag som det är lite brådskande med).
önskar dig lycka till med att hitta pressarfot. Jag kollar om en stund igen ifall jag kan hjälpa dig.
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:34   #6
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Miraclestitch Kit stod det bara på janome...

Chatten kan man gå in på genom länken här, tror det finns en på förstasidan på sysidan. Klicka på "chatta med oss", och sen "till javaklienten". Där står det "vill du köra och installera" nåt, men det är ingen helt riktig installation, det är bara en applet-grej, det är bara att välja ja.. sen ska du logga in. Och så skriver man och trycker på enter, för att chatta.
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:37   #7
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
hehe, jag kanske skulle nämna min fundering också här.. Jag är inte säker på att min pressarfot kan ligga löst nog mot maskinen för att tillåta frihandsbrodering på den. Även då tänderna är helt nere tror jag att tyget kan sitta ganska väl mot den, även då pressarfoten är inställd på sitt mest lösa... men jag är verkligen inte säker på detta, det är svårt att undersöka då jag inte har haft tid riktigt sen dessa funderingar startade
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:40   #8
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Jag skall maila till henne som har affären och fråga henne. Hon är jätteduktig, så av henne kan Du nog få fin hjälp.
Å, jag hade jättegärna loggat in och chattat om jag inte hade varit så jäktad. Förra natten satt jag uppe till sex och ´jag har inte lyckats komma i säng förrän vid 4-5 om morgnarna. Just nu sitter och stygnsätter en logga som behöver bli färdig snarast möjligt.
Jag skall testa chatten en annan dag när jag är mindre jäktad...hoppas att du tycker att det är ok.
Kan jag maila dig privat ang svaret jag får om pressarfoten? Vart skall jag maila?
Nu kilar jag till min andra dator.
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:42   #9
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Vad har Du för Janome? Jag kan skriva varianten till henne. Kan jag citera rätt av Dina funderingar?
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-18, 23:48   #10
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
hehe, klart det är okej, försöker bara värva intresse mot chatten och forum är ju helt dugliga.
Mitt märke är Janome 419S, och det står på www.janome.com att MiracleStitch Kit ska passa min maskin, om man kollar just på min maskins specifikationer. (och det ska vara ett frihandsbroderi-kit då, eller dylikt. Något liknande av något slag)
Jag kan kontaktas via den kontaktmail som står på sysidan, om du går in på min sida och trycker på "kontakta medlem" (ursäkta att jag inte skriver mailen rakt i forumet, men jag försöker undvika alltför många spindlar)
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 00:05   #11
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Jag hör av mig så fort hon svarar!
Må så gott!
Nu rymmer jag för gott till nästa dator (annars blir jag aldrig färdig
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 06:39   #12
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Det brukar finnas en stygnplåt att lägga över matartänderna om de inte går att sänka, det kanske är en sådan du behöver också
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-19, 11:47   #13
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
de går att sänka, det finns en liten spak bredvid spolhuset
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons