Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-17, 11:01   #1
misan misan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 14
Stygnsättning

Är det stor skillnad på vilket program man använder för att stygnsätta? Jag har PE-design, men inte hunnit lära mig så mycket än. Verkar som de flesta använder Embird, eller Digitizer?
Jag har en firma, med brodyr som en liten del mest för skojs skull, är det någon idé att lära sig stygnsätta logotyper själv, eller är det bättre att lämna till "nån som kan"..? kostar ju en hel del, men tar ju tid att göra också. Därför också som jag undrar om det lönar sig att skaffa något annat program, de är ju inte precis gratis så vill inte köpa något i onödan.
misan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 17:47   #2
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag kör med Berninas digitizing... Men oavsett vilket program man använder är det nog intresset och tiden man lägger ner som avgör om det blir bra resultat.

När det gäller att stygnsätta loggor beror det mycket på hur loggan ser ut! Handlar det om bara text tar det inte många minuter för att det ska bli snyggt! Ska det vara bakgrund o bilder med är det knivigare.

"Löna sig" är ju alltid tveksamt om man inte kör med industrimaskiner o kan spotta fram mängder, men glädjen i en hobby kan vara värd nog så mycket!

Jag har längtat i nästan 10 år efter att stygnsätta men ansett det vara för dyrt... Nu är jag nästan ledsen över att ha missat så många år av nöje! MEN som sagt det är NÖJE och inte pengar som är glädjen!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons