Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-19, 21:01   #16
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jo, det kan ju vara så att det är en pes version som Annas program inte känner igen. För det var väl pes du försökte öppna Anna? eller missuppfattade jag det?
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-19, 21:15   #17
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Vi behöver mer info från Anna.

Vilket program använder du?

Vad försöker du göra med filerna du laddar ner? Om du försöker öppna dem, i vilket program gör du det?

Hur förs filerna över från datorn till din maskin?
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-19, 21:53   #18
gko gko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 90
Jag har Pfaff2124 och tar alltid hem mönstren i PEC det har alltid funkat.
Gun
gko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 19:11   #19
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 80
hej
jag har winzip som jag öppna (packar upp med) sedan har jag bara file assistant (3D creative) som följde med min maskin. Jag öppnar filen och packar upp den med winzip och sparar den på file assistant. Med vissa format kan jag föra över broderiet till min maskin och brodera utan problem. För över via usb kabel. Men det är antagligen så att jag försökt öppna och spara filer med format som file assistant inte kan läsa. De lagras men blir rödmarkerade och kan inte visas eller överföras till msakinen. Jagbehöver nog kunna ändra format. Provade att ladda ner wilcom men något blev fel och jag lyckades inte.

Tusen och åter tusen tack till er alla som tar er tid och svarar. kram Anna
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 19:19   #20
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Du måste ha ett konverteringsprogram. Det finns fler gratisvarianter av dessa på nätet. Tyvärr kan jag inte hjälpa dej med någon adress till dom men det gör säkert någon annan
Du måste konvertera till filformatet .vip eller .vp3. Då klara assistenten att lägga in det till maskinen.
Har du ett konverteringsprogram så kan du ta hem broderier i andra format än vad din maskin kräver.
Själv så har jag köpt Embird för flera år sedan och är jättenöjd med det. Embird kan också göra andra små ändringar som tex. minska eller förstora broderiet.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 19:52   #21
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Pulse Ambassador är gratis och kan konvertera.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 20:54   #22
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 80
ja! Nu fick jag det att fungera Jag kan ändra format med ambassador. Ja nu ska det bli brodera av
Många tacksamma kramar från Anna
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 20:58   #23
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Härligt! Nu har du mycket broderitid att ta igen! Glöm inte att sova ibland bara!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-21, 21:51   #24
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 80
ja visst är det förargeligt att man måste sova
För lite tid har vi nog allihop. Har köpt nya skating skidor idag!!! Vi har perfekt skidföre här i Kiruna fortfarande. Så mycket jag vill göra och så lite tid över!!!
Går nu och lägger mig. Broderierna får vänta till en annan dag. En dag utan jobb och utan solsken.
Anna

Bifogar en bild på en av mina flickor i skidåkartagen!
Bifogade bilder
 
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 12:20   #25
cillagonk cillagonk är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 23
Fin tjej du har och mycket härliga saker kan du sy till henne, men jag säger som någon sa, glöm inte att sova.

Sedan jag började med maskinbroderi och allt data runt om det så sprang min vikt i taket.... så det är viktigt att både sova, äta på rätt tider och ta sig tid för motion för att inte blir tjock.

Själv började maskinbrodera och samla broderier någongång runt 1990, snart 20 år, och passerat alla barnsjukdomarna. Så eftersom jag fastnade bakom både symaskin och dator så förstår ni nog hur jag ser ut idag.

Ett tips jag vill ge dig är att vara kritisk emot gratisbroderierna, där finns "guldgruvor" men även en förfärligt massa skit. Provsy alltid först, så bespar du dig en massa trista överraskningar.
cillagonk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-26, 18:57   #26
yuleidy yuleidy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 80
ja visst är hon fin . jag har fått äran att ha tre av samma sort. Maria 6 år och tvillingarna Alma(bilden) och Elsa 4 år. Önskar att dygnet hade fler timmar till sömnad! men sömn och motion får jag inte glömma.
Anna
yuleidy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons