Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-29, 10:20   #1
Lova Lova är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 40
Question Är ni nöjda med Burda-mönster?

Jag köper burda tidnignen ibland men är inte alltid näjd med deras mösnter, de passar aldrig liksom. Även om jag har en "underlig" kropp, om jag måttar mig och jämför viljen storlek jag borde ha enligt deras tabell (och det har jag i frustration gjort många gånger nu) så blir det alldrig riktigt bra utan jhag måste rycka ut och anpassa i sista minut sedan ändå
Är Burdas mösnte lite knepiga eller har jag en konstigare kropp änjag tror?
TAcksam för svar och andras erfarenheter
Lova är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 12:09   #2
Zephania Zephania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 35
Jag har oftast varit nöjd med Burdamönster, eftersom de plagg jag sytt med dem oftast passat bra.
Ibland har det varit lite problem med att en storlek varit väldigt liten - t.ex. en 36:a har visat sig vara närmare en 34:a när plagget är färdigt, vilket jag inte får att gå ihop eftersom mina mått motsvarar de som står i tabellen. Detta har till all lycka inte hänt så ofta, så allmänt nöjd är jag nog.
Zephania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 16:41   #3
evat evat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 57
Hej,
jag köper nästan alla Burdatidningar och har hittills varit jättenöjd med de mönstren, proffsiga och passar bra!
Hälsar Eva
evat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 16:46   #4
Lova Lova är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 40
Då kanske det bara är jag som har underlig kropp då!
Lova är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 20:11   #5
goldwing goldwing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 106
Burdamönster

Hej Lova.
Du är inte ensam om att få ändra. Själv har jag axlar som en pilsnerflaska, 3 cm för lång över-
kropp. Därför undviker jag att sy avskurna klänningar. Axlarna får jag alltid ta in. Annars tycker jag nog att Burdamönstren stämmer ganska bra, men det är till att mäta och prova, men ge inte upp.
Vi är ju inte stöpta i samma form som tur är.

Ha en bra kväll och lycka till.
Hälsningar Barbro
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 20:39   #6
tesslin tesslin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 65
jag har mest sytt nederdelar från burda och har då fått lägga till iom att det skiljer ett par storlekar mellan midja och höft/stuss på mig. lägger oftast till mer längd på byxor också och syr sen så de passar perfekt
jag har dock sytt ett par överdelar efter mönster och de har passat hyfsat, nån blev lite för tight men kavajen jag har i galleriet är burdas mönster och helt enligt storlek, möjligen lite mindre i bysten och den sitter väldigt bra
tesslin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-29, 21:00   #7
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag kan inte använda Burdas mönster alls. De blir alltid förstora och hänger som en säck även om jag använder deras storleksguide.
Samma sak med Neue Mode mönstrena.

Mina mönsterproblem var anledningen till att jag en gång i tiden bestämde mig för att lära mig mönsterkonstruktion.

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-30, 09:13   #8
Lova Lova är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 40
Jag kände mig också tvungen att lära mig mösnterkontruktion eftersom min kropp är så underlig. Jag har en bred men kort överkropp som dessutom är väldigt kurvig, med mycket svank. Svårt att få figurnära kläder att passa bra men som tur är så finns strechiga tyger!
Lova är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-01, 15:42   #9
helelf helelf är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 87
Jag köper oxå alla mönstertidningar burda ger ut - generellt kan jag säga att storlekarna är små - jag får oftast gå upp en storlek - i övrigt är det super! Många bra mönster för lite pengar.Heléne
helelf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-02, 23:06   #10
CeciMi CeciMi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 30
Har också problem med Burdas måttabell

Jag tycker mönstren generellt är bra, men när jag jämför mina mått med Burdas, så blir kläderna ändå nästan alltid för stora. Jag får alltid ta in i midjan och axlar, annars hänger övre plagg nästan raka på mig fastän det syns kurvor på modellen.Däremot stämmer måtten över bysten och höfterna.
Men eftersom jag gillar figunära plagg blir det nästan bäst om jag tar en storlek mindre än vad måttabellen visar.
Skönt att höra att även ni andra har problem med mönstren.
CeciMi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons