Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-22, 18:26   #1
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Embird fråga

när man använder Embird så har man ju x och y axen i mitten som ett kryss och man kan då visa start och stop punkt . dvs där xy korsar varandra där finns 0,0 nu till min fråga . Går det att flytta x-axen längst ut till vänster och y-axen längst ned till vänster så att man har 0,0 i nedersta vänster hörna ? Denna fråga därför att man (ofta) har origo liggande längst ned och längst ut vänster på industrimaskin och om jag använder Embird till en sån maskin så måste jag ju räkna om i förhållande till att origo ligger på olika ställen...... Det kann man glömma och det är inte så smart ,så finns det någon son vet detta ??
Hoppas nån fattar vad jag menar.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 00:25   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Du får förlåta mig om jag är helt ute och cyklar.

Eftersom jag endast har hushållsmaskin vet jag inte riktigt hur allt fungerar med industrimaskiner.

Vad jag kan se finns det ingenstans du kan sätta nollpunkten själv i Embird. Jag kan slänga iväg en önskan till dem. Men under tiden är det frågan om du kan göra så här istället:

I Editor markerar du den brodyr som skall sparas. Flytta sedan brodyren så att nedre vänstra hörnet är i mitten av ytan, alltså nollpunkten. När du sparar så skall du inte ha i bockat Centrera i ram, så kommer brodyren att sparas i det läge du själv valt. När du är i Manager och väljer att visa start och stop kommer startpunkten vara nere till vänster. Väljer du Exportera/Detaljerad dokumentation står det att Start är 0.0, 0.0.

Om det skulle vara så att brodyren ändå ändrar plats, att det är första stygnet som placeras i mitten, kan du testa att bocka för Infoga hopp till första stygnet i menyn Alternativ.

Huruvida detta fungerar sedan att få in den i maskinen har jag ingen aning om. Men om det är så att maskinen läser startpunkten som nollpunkten och placerar brodyren där så bör det fungera.

Förklara mer om jag inte har förstått vad du menar.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 09:22   #3
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Va du är GENIAL, det ska jag testa , vill låta dig veta om det fungerar. TACK TACK TACK
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons