Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
2011-08-17, 11:15 | #1 |
|
Hur lägger jag upp min klänning?
Jag ska lägga upp en klänning som är för lång men jag har tappat alla kunskaper sedan syslöjden. Kan någon förklara hur jag ska komma igång?
|
2011-08-17, 12:01 | #2 |
|
Du mäter hur mycket den ska kortas av, nålar och sedan pressar Du kanten. klipper av och sedan syr Du.
|
2011-08-17, 12:25 | #3 |
|
vik gärna in kanten 2 ggr, så att du slipper zick-zacka, samt att det ser trist ut när sömsmånen syns. Om kjolen är väldigt klockad kan det dock vara bra att ta så litet uppvik som möjligt, annars kan det bli "knöligt".
lycka till! // Lena |
2011-08-17, 14:30 | #4 |
|
Tack så mycket för hjälpen
|
2011-08-17, 20:40 | #5 |
|
Stå gärna på en pall (om den är hellång) och be någon sätta nålar i nederkanten lika långt från golvet. Har du ingen "uppläggarpinne" kan man använda en vanlig tummstock .Det är för att man inte fyller lika mycket fram som bak. Om man då klipper lika mycket av, riskerar man att den blir väldigt ojämn i nederkanten.
Vidare stryker jag ofta in fållen innan jag syr. Då blir det lite lättare att få det snyggt. Någon enstaka gång har jag också sytt i en rynktråd om fållen är väldigt rund. Då kan man fålla den utan att det blir så vågigt som det annars lätt blir. Lycka till! |
Taggar |
att sy, hjälp, klänning, lägga upp |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30.