Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-02-08, 06:35   #1
Blodlut Blodlut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2012
Inlägg: 1
Tips om själv gjorda converse

Hej, nu är det såhär att jag behöver lite nya skor, men finner inte de mönstren jag vill ha. Hade tänkt mig en model som - eller likadan som - converse allstar (hög inte låg). Undrar nu om ni har lite tips till mig hur jag ska gå till väga när jag tar ut mitt mönster
Mvh, Killen utan kollen
Blodlut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 18:33   #2
Janoch Janoch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 26
Tar inte Converse specialbeställningar? Du kan iaf beställa egna färgkombinationer etc, men det visste du säkert redan. Kolla med dem om du kan skicka eget tyg direkt till dem.

Annars, köp ett par superbilliga conversekopior (brukar finnas på t.ex. Coop forum eller Lidl, ibland för typ 50kr) och ha isär dem, rita av mönstret och lägg till sömsmåner. Få bort sulan på något sätt (den är limmad och förmodligen jättehårt) och limma tillbaka den på din egen sko.

Lidl har haft kopior som varit nästan exakt lika originalet, det var något år sedan.

Tror inte att det blir enklare än så här tyvärr Och det blir inte billigt om man räknar med allt jobb som krävs. Det är förmodligen lättare att limma ett eget tyg utanpå ett par vanliga converse, men det blir svårt att få rätt look då. Det blir svårt även om du syr själv; det tar mycket övning med symaskinen innan man syr ordentliga sömmar, och det är svårt att hitta passande tyg. Det enda som talar för din idé är att det är en tygsko så du kanske kan klara dig utan en läst.

Sista halmstråt - prova att kolla på sidor som Alibaba etc. efter företag som säljer kopior också; de kanske kan hjälpa dig. Återigen, det blir inte billigt. Men med lite tur kanske de kan sälja en kopia som inte är monterad än?

Ledsen om allt detta var uppenbara tips som du redan provat; jag kommer inte på något annat och det verkade inte som om du fick något svar. Prova att fråga på något amerikanskt syforum.

Lycka till!
Janoch är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons