Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-25, 12:44   #1
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Mönster för nybörjare

Hej..
Då var jag igång igen då...
Nu kom jag just på att min mans syster ska få barn om någon månad och självklart så vill jag ju sy något riktigt tyll tyll till denna lille bebis... Tänkte först kanske det är bäst att börja med sängkläder ... är kanske lättast att börja med känns det som.

Har ni några tips och ev mönster... kanske enklast att mäta av något man redan har... men det skulle vara kul att få lite inseration... jag älskar volanger och spets ... så jag hoppas att verkligen att det blir en tjej... skulle ju sen kunna fotsätta och sy gardiner och annat till barnrummet när jag kommer igång mer...

Vad säger ni... har ni kanske något att visa upp?
Tänk nu på att jag är total nybörjare så tala som till en (hmm harkel)... *fnissar*

Gott Nytt
/Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-25, 13:02   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Hej!

Din idé om sängkläder tycker jag är jättebra! Jag har tyvärr ingen länk för inspiration, men ett förslag på hur du kan göra!

Eftersom du inte vet om det är en pojke eller en flicka, kan du ju satsa på att sy i helvitt. Det blir fantastiskt fint om man använder gamla linnelakan med exempelvis brodyrer eller virkade spetsar. Det är bara att mäta upp måtten, och anpassa så att du får användning för fina monogram och andra dekorationer.
Påslakan är ju bara raka bitar, och går snabbt att sy, dessutom är fina linnelakan inte så svårt att få tag i second hand om man nu inte har några liggande hemma.

Annars är små muddbyxor en höjdare, tycker jag! Sitter bra, och är mjuka och gosiga, och går att variera jättemycket med olika färger på tyg och muddar.
Exempel finns bland annat i Liza Wihlssons album och i Tina U.:s här på sysidan, säkert kan du hitta fler!

Lycka till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons