Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-15, 13:55   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Favoritmärke?

Har ni något favorimärke/designers - och isåfall vilket?

Själv är jag nog en Burda-fan. Prenumererar på tidningen och syr alltid något ur varje nummer. Ingelise har jag däremot köpt många gånger nu och sedan bestämt mig för att inte sy något. Jag upplever att de kläderna inte alls sitter så bra på modellerna i tidningen, de liksom hänger. Översiktsbilderna gör ocskå att jag tvekar att sy dem. Någon som gjort samma reflektion?

Har även sytt STIL och McCalls, men jag måste säga att jag nog har en kropp som passar bättre till Burdas kläder. Ottobre kommer på andra plats efter Burda för jag upplever att den enda tidning jag har från dem ändå bjuder på fina basplagg.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 15:16   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Jag använder också bara Burda tidningar och färdiga mönster.
Jag köpte min första burda tidning som var på tyska 1970. Och det var mycket mer sofistikerade mönster då. Idag köper jag nästan alldrig tidningen. Det är inte samma stil nu.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 15:41   #3
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Unhappy Inget nytt under solen

Jag tycker att modellerna i Burda och Ingelise varit likadana i flera år nu. Det händer inte så mycket, tyvärr.

Önskar att de skulle visa lite mer kvinnligt intressanta skärningar med rundade ok, rynkningar, snygga ringningar på blusar, kurviga linjer, ledigare stil.
Det har varit ganska rakt och strikt i flera år. (Klänningarna undantaget, kanske.)
Upplever att jag redan har mönstren som presenteras, så jag behöver egentligen inte köpa tidningarna.
Det fanns en tid då man kastade sig över ett nytt nummer och tycket det var kul som bara den!
Kanske beror det på att man blir äldre och upptäcker att det inte finns så mycket nytt under solen? Allt upprepar sig?
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 17:37   #4
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 169
Favoritmärken/designers har jag många men inte så många som även producerar mönster.
Burda och Gosu Rori är mina absoluta favoriter som jag med jämna mellanrum tar mig en titt på.

Min mor prenumererar på Ingelise/Allt om handarbete (vad det nu heter nuförtiden...) och jag kan bara hålla med om att kläderna inte alls sitter bra på modellerna eller är bra sydda. Jag upptäcker fortfarande krokiga sömmar och allmänt slarvande i vissa plagg och det gör att jag tycker att tidningen inte alls är inspirerande.Tidningarna är ett enda slöseri med pengar och jag tycker att Burda är hundratals gånger bättre
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-15, 17:53   #5
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Jag har haft turen att min mormor gett mig en prenumeration på den finska Suuri Käsityölehti. Den är jag mycket nöjd med.
Kan dock inte jämföra med några svenska sytidningar.
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons