Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-12, 15:34   #1
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Tomt i trådskåpet

Hej
Jag vet att många inte tycker om denna tråd Anchor Alcazar, men jag har aldrig haft några problem med den. När jag köpte min första broderimaskin köpte jag även med ett fint trådskåp.
Tyvärr har min återförsäljare slutat med denna tråd så nu är vissa färger slut. Har försökt att hitta den där jag bor i närheten av Helsingborg men misslyckats. Rullarna har lite annorlunda format så jag kan inte ha några andra i skåpet.
Någon som har en försäljare på sin ort som säljer dessa?
Bifogade bilder
 
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-12, 16:46   #2
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!

Jag har också denna tråd och samma trådskåp . Jag tycker i och för sig att den fungerar bra att brodera med, men jag har märkt att tråden inte klarar upprepade varma tvättar och torktumlingar lika bra som t.ex. Robison-Antons polyestertråd. Använder bara denna tråd till tavlor och andra saker som inte ska tvättas så mycket.

Nu till inköpsställen... jag beställde denna tråd för ett par år sedan genom att maila till info@gavialace.com, ett svenskt företag, och det fungerade jättebra. Fick tråden hem i brevlådan.

Går man in på deras hemsida www.gavialace.com, så hittar man Anchor Alcazar-tråd under rubriken "Knyppelgarner", för man kan tydligen knyppla med denna tråd också. Det står att de har vissa färger i lager och kan ta hem om man vill ha någon annan färg. Det var så jag gjorde, dvs mailade dem vilka nummer jag behövde.
Får skämmas litegrann nu, ser jag... för det är de färger jag beställde som nu ligger i den nedre delen av listan (beige-bruna nyanser till mina korsstygnstavlor). De tog alltså hem mer än jag köpte.

/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2009-07-12 klockan 17:13.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-13, 13:33   #3
ra77 ra77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 50
Jag har haft ett likadant trådskåp, har dock gjort mig av med skåpet pga platsbrist och köper numera annan sorts tråd. En gång var jag mitt i ett broderi när tråden tog slut -dålig planering jag vet, men 200m räcker ju inte alls lika länge som 1000m.

Jag fick tag på rätt tråd i Malmö -evas sybod så det är mitt tips.

http://evassybod.se

Rebecka
ra77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 18:46   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Vilken tråd menar du är "rätt tråd"?
Jag gick in på din länk, men förstår ingenting. Hittar ingen brodyrtråd att beställa där.
Fick däremot ett privat mail från Birgitta att hon ska testa att beställa från Gavialace. Jag fick dessutom hela färgkartan för Anchor Alcazars tråd gratis från dem, med äkta tråd.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-19, 20:32   #5
ra77 ra77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 50
Citat:
gunnsan skrev: Visa inlägg
Hej!
Vilken tråd menar du är "rätt tråd"?

Just i det fallet var det en brun anchortråd som tog slut. Jag bor i Malmö så jag åkte helt enkelt till butiken för att köpa tråden. Det var ett tag sedan och det är den enda gången jag varit i den butiken så jag vet ju inte hur sortimentet ser ut dag.

Rebecka
ra77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons