Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-07, 16:05   #1
aniobg02 aniobg02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 166
Storlek?

Har precis stickat ett par jeans, storlek 3-6 månader. Nu ska jag sy en tillhörande boddy till dessa jeans och det är nu problemen börjar. När jag jämför innerbenlängre på mina jeans med ett byxmönster från tidningen Ottobre design så menar de på att jag har ett par byxor som motsvara storlek 68, kan detta stämma???? Vad jag förstår så är mönstrena i Ottobre väldigt stora vilket kommer att innebära att barnen som ska få dessa dressar kanske kan ha dem till midsommar
aniobg02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-07, 18:51   #2
Anna.J Anna.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 11
Hur gammalt är barnet du ska sy till? Jag upplever att deras storlekar är stora. Jag sydde nyligen en body i deras storlek 68 till min son som snart är sju månader. Den är rejalt stor på bredden men inte lika stor på längden.
Anna.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 11:54   #3
alij alij är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Jag tycker att kläder till småbarn i allmänhet varierar mycket en body i stl 68 på HM är inte lika stor som på lindex osv. Jag brukar ta ett plag från en större kedja och jämföra för att få ett litet hum om var storleken befinner sig. Jag har en son på 13 månader och han har allt från 74-86 beroende på vilket märke det är på plagget. Oftast tycker jag att bodys fungerar på bredden men är för korta (det ska ju vara lite luftigt) Och på byxor fungerar längden men de är för breda. Min lillkille är iof lång och smal och alla barn är ju olika!
alij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 13:28   #4
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Noterar också att storlekarna från Ottobre är lite större. Jag vet inte om det är så att kanske finska barn kanske är lite kraftigare än svenska i medel? Även storlekarna från de olika butikskedjorna skiljer rejält. För flickkläder tycker jag dock att HM har varit större än Lindex - ffa på bredden.

Jag brukar gå efter känn och eventuellt mäta på kläder som jag redan vet passar.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons