Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-09-02, 13:36   #1
flisa78 flisa78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 17
Smile Hjälp stoppa, bygga sänggavel

Behöver lite hjälp med hur man gör en stoppad sänggavel om någon här gjort det eller har en susning hur man gör. Mycket bra sidor finns på nätet men inte riktigt som jag tänkt det. Tänkte köpa en mdf skiva eller vad det heter, tror jag ska göra gveln lite bredare än vad sängen är (180cm) kanske 190cm typ som på bilden, men då måste jag ju skarva dom satans träskivorna o mer skumgummi går åt o tyg såklart, då löser sej ju problemet med att fästa den vid väggen då den ändå står på golvet. Men tror att det får bli det billigare alternativet att köra på 180cm bredd och istället hänga den på väggen, vad har ni då använt för beslag? Sen den viktigaste frågan...hade ni satt i knapparna först i tyget o skumgummit innan ni slutligen satt fast tyget bakom träskivan? svårt att förklara....Och om inte utan satt fast tyget klart på hela skivan o sen satt i knapparna, vet då att tyget kommer bli lite för litet , ska dra åt knapparna rejält så det blir bulligt, hur mycket extra tyg kan tänkas gå åt, handlar väl bara om cm egentligen, oj snacka om virrig förklaring, hoppas ni förstår vad jag menar. Vad tror ni. köpt ett snyggt vitt skinnimitations tyg, o ska ha månh´ga knappar i , som på bilden.... tacksam för alla svar o så hoppas jag ni får en bra söndag!
Bifogade bilder
 
flisa78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-03, 19:51   #2
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Hej!

Jag har en skiva som jag klätt med vadd (häftpistol) och sedan likadant tyg som mitt sängöverkast.
Min skiva är rundad i hörnen. På tyget har jag gjort en kanal med en snodd som jag drar till på baksidan, för att få till rundningen . På baksidan har jag även kardborrband fastsatta med häftapparat på skivan och sydda på tyget.
Hela skivan står lös på golvet mellan säng och vägg.Bekvämt när man ska städa eller tvätta tyget som på detta sätt blir lätt avtagbart.
jag har inte gjort någon avancerad modell med knappar. Tyget är mönstervävt.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 20:10   #3
flisa78 flisa78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 17
Hej

Tack snälla för ditt svar, alla tips är varmt välkomna! ha en bra dag!
flisa78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
stoppa, sänggavel, tapetsera


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons