Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-17, 19:05   #1
flisa78 flisa78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 17
Question Hur syr jag en bordstablett?

Undrar om nån vill dela med sej av enklaste tänkbara beskrivning på hur man syr sej en bordstablett...har ett tyg som ska vara på ovansidan o ett annat som ska ligga mot bordet, ska jag ha vadd emellan, o sen sy ihopp allt med raksöm längst alla kanter?? är vadd dyrt? ingen aning på detta, just upptäckt att det är riktigt kul att trampa på symaskinsgasen, hihi
tacksam för alla svar!
kram på er!
flisa78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 19:55   #2
eca eca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 221
Du får mer stadga med någon sorts mellanlägg. Jag har ofta haft den sorten som är rutad och strykes på.Den är inte så tjock. Ibland har jag sytt ihop runt om på avigsidan och sparat en liten öppning att vända genom och vissa gånger har jag lagt tyget med rätsiorna utåt och kantat med snedremsa.
eca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 20:44   #3
flisa78 flisa78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 17
Thumbs up Tack

Åh tack snälla, då ska jag genast bege mej till tygaffär imorrn o se om jag kan hitta sånt rutat o försöka sy mina fina tabletter, ha en fin kväll
flisa78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 21:40   #4
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Om du vill ha lite stadigare bordstabletter så kan du använda ett dubbelklistrande vlieselene- avsett för gardinomtag mössskärmar e.dyl. Jag har provat det med gott resultat och det är lätt att tvätta också. "Släng" det i maskin och pressa när det är torrt.
<lycka till
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 22:40   #5
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej Annelie!
Jag brukar ha tät vadd eller thermovadd (sådan man har i grytvantar och grytisar) emellan. Om du inte är van att frihandsquilta så kan du använda en övermatare till att quilta samman lagren så att de behåller sin passform även efter tvätt.
Syr du tex på en applikation kan den i sig ha en quiltande effekt. Jag brukar leka med frihandsquiltning, broderier (vanliga och applikationer) och det kan bli roliga effekter. Kika gärna i webshoten http://community.webshots.com/user/linnea133 där du ser hur jag syr tallriksunderlägg, löpare etc på det viset. jag har sådana projekt i lite olika mappar...hoppas bilderna kan bli lite inspiration . Hör av dig om du vill ha fler tips så hjälper jag dig gärna. Lycka till med sömnaden....lek och ha skoj
sykramar
Linnéa
Linnea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-18, 09:18   #6
flisa78 flisa78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 17
Talking Tack snälla!!!

Vad glad jag blir at jag får så många svar!! tack snälla för era förklaringar nu borde jag allt kunna få ihopp några tabletter!! ska genast in o kika på din sida oxå
ha en riktigt fin dag allesammans o tack igen!!
flisa78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
bordstablett


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons