Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-02, 19:56   #1
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
rimligt pris på huskvarna komputer 400?

Har varit och tittat på en begagnad Huskvarna komputer 400. Han skulle ha 3200 kr, är det ett rimligt pris eller blir jag lurad om jag köper den. Får den på öppet köp en vecka så att jag får testa den om jag vill.
Jag behöver byta ut min gamla huskvarna automatic från 60-talet....

Jag har reserverat maskinen till i morgon, eller ska jag satsa på helt nytt istället. Ska ha den mest till klädsömnad..
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 20:09   #2
pernilla pernilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 23
Hej!
Jag tycker nog att det låter ganska dyrt, jag bytte bort min computer 400 i sommras och jag fick 2000 kr för min, ett väldigt bra pris har jag förstått. Min maskin var från -93 och hade börjat bli sliten. Tex ett kretskort gick sönder så jag hade den inne på lagning och efter det beslöt jag mig för att byta. Det kan ju bli väldigt kostsamt om de börjar krångla. Jag skulle nog satsa på en helt ny maskin, det finns ju billiga Husqvarna och för den delen så finns det ju andra märken som kanske är mer prisvärda?
/Pernilla
pernilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 13:24   #3
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
Vet du något om årsmodeller?

Blev lite förvånad över att din maskin var från 93. Säljaren sa att maskinen i fråga inte var mer än ca tre år men det kan ju inte stämma alls...
Jag måste luska i detta innan jag bestämmer mig. Jag får väl ringa till huskvarna fabriken direkt och fråga när den modellen tillverkades.
Vill gärna ha en hyfsat ny maskin iallafall. Vill dock inte lägga allt för mycket pengar. 5000 kr är nog smärtgränsen men sen vill jag inte ha en allt för enkel maskin heller nu när jag äntligen ska byta. Någon som kan tipsa om en billig återförsäljare eller kanske en maskin av annat märke som är datoriserad men inte svindyr.

Tack för svaret förresten....

sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 14:30   #4
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Hej Sara!

Har just själv stått i valet och kvalet att byta maskin. Jag satte min 'första' gräns vid 5.000:- men insåg ganska snart att det inte räckte (till en ny maskin).
Vill du ha en hyffsat ny, datoriserad maskin kan det nog bli svårt att hitta Bernina, Husqvarna eller Pfaff maskiner om den inte får vara för enkel som du skrev. Har du kikat på Janome eller Brother?
Själv drog jag mig för att köpa en enkel datoriserad maskin och valde istället en enkel mekanisk kvalitetsmaskin.

Jag förstår din beslutsångest, det är jättesvårt att köpa symaskin och alla har så olika åsikter om vad man prioriterar och använder maskinen till. Ditt slutliga val kommer ju ändå att bero på hur mycket du tror att du kommer att sy, vad du vill sy och hur länge du tänkt behålla maskinen. Kanske ska man inte ens vara märkestrogen???? Troligen vinner du på att köpa maskinen hos en återförsäljare som du får förtroende för och är service minded och kan hjälpa dig att hitta en maskin som passar dina behov även om det råkar vara en begagnad maskin (tyvärr vill en del bara sälja dyrt och nytt, men det gäller som tur är inte alla).

Om du sytt en del innan så har du referenspunkter på vad du vill ha och tycker om. Gå på din egen känsla och plånbok och prova olika maskiner som ligger i den prisklass du tänkt dig.
Lycka till......
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 16:36   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag är absolut inte någon expert på Husqvaran, men jag försöker hänga med lite i modellerna i alla fall, och inte tror jag Komputer 400 fanns ny för 3 år sedan!! En säljare som kommer med felaktiga påståenden av den typen skulle jag passa mig lite för att tro för mycket på...
Priset kan ju ändå vara OK, det vet jag inte. En kvalitetsmaskin i gott skick kostar allt några tsen!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 16:52   #6
Anni Anni är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 101
Försök att hitta en beg.Bernina(ej Bernette) och om jag var som du skulle jag nog satsa på en som inte är datoriserad. [COLOR=red]OM något behöver lagas eller bytas så är det både billigare och lättare med en utan en massa datachips i.
Lycka till med letandet! Anni
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 18:50   #7
Cephida Cephida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 24
Jag har själv en Husqvarna 400, det var den första datoriserade maskinen som Husqvarna gjorde. Jag köpte den ny för ca 13 ar sedan.
Blev heltänd pa Bernina efter jag provsytt min väninnas. Köpte en beg 1630 och efter den blev det en Bernina 180 med broderimodul....För tillfället lagerhaller jag symaskiner...men ett är säkert mina 2 Bernina kommer jag aldrig att göra mig av med...
Hade jag varit du sa hade jag valt att antingen satsa pa en bra mek maskin eller lägga till lite pengar sa att du far en ngt nyare.
(Knapphalen pa min 400 blev aldrig bra men med Bernina blir de helt fantastiska...detta tycker iallafall jag är ganska viktigt om man vill sy mycket kläder.)
Cecilia
Cephida är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons