Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-14, 20:57   #1
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Symaskinsservice

Jag lämnade in min symaskin för "full service" i förra veckan, men är inte så imponerad med resultatet. Undertrådshuset har visserligen blivit smörjt, även om jag inte är helt säker på att det blivit rengjort. Däremot kan jag svära på att ingenting gjorts på övre delen av symaskinen... Om jag tittar in genom springorna kan jag fortfarande se stora dammtussar (de man inte kan komma åt utan att plocka av huven, hur mycket man än försöker med pensel, pincett, ståltråd etc...), och maskinen känns inte ett dugg annorlunda. Dessutom har jag kvar ett svagt gnisslande ljud någonstans uppifrån. Jag lämnade in maskinen på ett ställe där jag inte fått den servad innan, men jag trodde att det liksom var samma standard på alla ställen.

Ska man inte kunna förvänta sig att de rengör HELA maskinen? Jag känner mig både besviken och förbannad - för 800 spänn vill jag faktiskt ha mer än lite smörja vid undertråden! Ska dit igen med maskinen på måndag...
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-14, 21:59   #2
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Hej. Stå på dig!" Det är ju lurendreijeri 800kr för lite smörj och dammet kvar. Lider med dig, kram helen
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-15, 06:14   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Usch va trist. Vandra tillbaka med den!

Lycka till!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-16, 12:33   #4
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Ok, då är det tydligen inte bara jag som kräver för mycket... Ska se om jag hinner bort till symaskinsaffären idag. Problemet nu är att jag egentligen inte har tid att vara utan maskinen (jag passade på att få den servad medan jag var bortrest, så att jag skulle slippa sitta utan maskin), så om de inte kan fixa det VÄLDIGT fort så kommer jag försöka kräva pengarna tillbaka och istället ta maskinen till ett annat ställe, där jag kan få en lånemaskin under tiden. Håll tummarna!
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-16, 13:32   #5
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 64
Visst är det tråkigt med alla dom här säljare och servicemänniskorna som alltid lovar och lovar, jag har lämnat in min symaskin på två olika ställen innan min blev bra. Tyvärr fick jag betala servicen på båda ställena.

Lycka till och stå på dig

Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 11:20   #6
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Jaha - symaskinsservice del 2... och 3 och 4...

Jag fick ju gå tillbaka till verkstaden med min maskin, eftersom de inte ens rengjort den. När jag sedan hämtade den nästa gång, och kom hem och började sy, så upptäckte jag att visserligen hade de rengjort maskinen, men den hade också fått ett nytt gnisslande oljud som inte fanns där innan! Förut hörde man ett svagt gnissel lite då och då, men det lät som "hårdpackat-ludd-gnissel". Numera gnisslar maskinen oavbrutet - visserligen ganska tyst, och kör man maskinen för fullt så hör man inte det, men ändå. Så jag ringde stället meddetsamma, de sa att jag skulle komma tillbaka på tisdagen, eftersom the Head Engineer då skulle vara där. Så igår åkte jag dit - och fick reda på att gubben som skulle varit där tyvärr ändrat sig och inte skulle komma förrän idag... Jaha. Jag demonstrerade i alla fall problemet för hans kollega, som skulle visa det för Chefen.

Imorse ringde de och bad mig (eller rättare sagt sa åt mig) att komma ner och visa problemet igen - vilket jag gjorde. Men de bara sa att maskinen hade blivit servad enligt tillverkarens specifikation, och att maskinen inte hade några oljud som inte skulle vara där. Hm, I don´t think so. De sa att jag kunde lämna maskinen så skulle de titta på den igen, men det hade jag verkligen inte lust med! (Enda anledningen till att jag gick tillbaka överhuvudtaget var att man enligt lag måste ge en service provider chans att fixa ett problem innan man har rätt att kräva pengarna tillbaka.)

Nu har jag i alla fall pengarna tillbaka, och har snackat med ett annat ställe där jag ska få den servad, och de ger mig en lånemaskin under tiden. (Det brukar alltid hjälpa att berätta om sina negativa erfarenheter av konkurrenterna.) Håll tummarna för att det går bättre den här gången.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 12:08   #7
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
Håller tummarna!

sten hårt
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 12:27   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Grrr... jag blir arg

Nu kommer det säkert gå bättre. Som du själv sa brukar hjälpa att klaga på den andra, då skärper sig den nya oftast. Tråkigt bara för det tar ju en massa tid.

Tummarna vitnar
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 12:32   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Grrr... jag blir arg

Nu kommer det säkert gå bättre. Som du själv sa brukar hjälpa att klaga på den andra, då skärper sig den nya oftast. Tråkigt bara för det tar ju en massa tid.

Tummarna vitnar

Oj vad hände det blev två inlägg??!! Ber om ursäkt för det.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-23, 11:17   #10
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag håller med Er alla. Jag har också haft min maskin på service, för ungefär 800 kr, Fick tillbaks den full med damm, lampor som ej var utbytta.
Sedan fick jag veta att det är butiken som "tar nästan" hela slanten, den som utför arbetet får inte ens 200 för jobbet!!

Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons