Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-01, 14:02   #1
LillaJo LillaJo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 63
Yngre mode - mönster?

Jag är lite av en beginner på syende och har hittills mest fokuserat på barnkläder. Men jag vill väldigt gärna sy till mig själv och andra vuxna också så jag beställde en årsprenumeration på Ottobre för både kvinnor och barn.

Barnvarianten är toppen, men den för kvinnor är inte alls i min stil.

Så nu till frågan. Vilken mönstertidning lämpar sig bäst till yngre och mer "moderna" kvinnor/tjejer? Jag tänker maxi- och miniklänningar, moderna tunikor och toppar och lite tajtare byxor etc.

Är det Burda man ska satsa på då?
LillaJo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 15:43   #2
ann_blom ann_blom är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 97
Jag tycker Allt om handarbete är jättebra sy nästa enbart mönster ifrån deras tidningar. Jag har köpt 2 st burda tidningar och tycker att deras mönster är svårare och deras olika modeller i tidningen är väldigt lika varandra bara små ändringar här och där. Jag har även tittat i burda easy fashion men tycker att det är ingen mode som faller mig i smaken, mycket volanger och extra lull lull.
ann_blom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-02, 18:20   #3
Jo_1 Jo_1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
Jag tycker nog faktiskt tvärtom jmf med Ann. Jag gillar Burda jättemkt (har hitills 7 hela årgångar hemma), men syr väldigt sällan ur AoH, även om jag gillar den tidningen. Sen gillar jag också Easy Fashion (kommer ut ett par gånger per år), de modellerna är enkla att sy. Jag skulle råda dig att kika mest på själva modellskisserna och inte se så mycket på de plaggen som de har sytt upp, eftersom de ofta väljer lite konstiga tyger. Men modellerna är bra som sagt!
Jo_1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons