Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-19, 13:29   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Hur inreda mitt nya syrum?

Hejsan!

Jag har fått en liten syvrå i ett nytt rum som blev till när vi nu håller på att bygga ut huset. Hur skall jag inreda det för att få plats med mina tre symaskiner, en strykbräda, och en stationär dator?

Jag mottar gärna tips på smart inredning för att underlätta arbetet.

Såhär ser rummet ut:
http://www.mnmhouse.com/sytt/syrum.jpg
(det finns ett större rum på 2:a plan men det är så mycket snedtak i det så det rummet vill jag nog inte ha)
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 18:47   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Elfahyllor på väggarna, slukar hur mycket grejor som helst!! Kan börja alldeles ovanför dataskärmen på skrivbordet och gå hela vägen upp till taket. Går att flytta runt också om man ändrar sig.

Häng upp hårddisken under bordsskivan så kanske du får plats med en hurts för alla småprylar därunder, typ saxar, måttband, broderibågar m.m.

En rejäl skjutdörrsgarderob för tyger och sybehör. Finns på JYSK, har själv två sådana som rymmer mycket saker. Har även köpt trådbacksställ på IKEA som jag har i garderoben med blandade stuvar i.

Lycka till! Och glöm inte att lägga ut bilder sedan...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 12:35   #3
MsMoneypenny MsMoneypenny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 39
Eftersom ditt rum verkade ganska litet så kan jag inte riktigt hålla med om skjutdörrsgarderoben. Jag tror den kommer svälja välidgt mycket yta,och kännas som att väggen bara har flyttats in. Istället kanske du skulle satsa på öppna hyllor och fylla dem med lådor till stuvar och tidskriftsamlare till alla sytidningar (Som jag antar att du har ). Det kommer nog bli både snyggare och luftigare.

I övrigt så är det nog bra att försöka få upp så mycket saker som möjligt på väggarna för att få kvar golvyta, Flyttbara saker är också bra, som hurtsar med hjul.
MsMoneypenny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 13:14   #4
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Vi har ett kontor som ser ungefär likadant ut och har samma storlek nästan på centimetern och vi har varsin dator maken och jag, maskinen som vi tillverkar bildekaler med och MÄNGDER av slats för förvaring.

Vi har dock en hel vägg med skåp och hyllor och eftersom fönstret och dörren är på de platser som de är så är bilden jag bifogar nog bästa möbleringen.

Vi har köpt bagagnade ikeamöbler som är helt underbara. liknande dessa: http://cgi.ebay.de/IKEA-Schreibtisch...ayphotohosting

Vi har två sådana som vi ställt vänt mot varann plus att vi fick med ett arbetsbord som vi ställt skrivare osv på.

vi får plats med två 19tums trinitronskärmar, en fotoskrivare, laptoppar och alla företagspapper o grejjer *S*
Vi har även varsin hurts med lådor undertill men skulle kunna få plats med tre till på ytterkanten som svänger ut i rummet för att få mer lådplatser.

under arbetsbordet skulle det få plats 2-3 hurtsar med lådor eller om man hellre vll ha skåp under.

Sen finns det bokhyllor man kan köpa till och ställa PÅ skrivborden eller arbetsbordet längt inte till väggen occh har man då bara symaskiner och sådant så får ju de hylloorna plats för symaskinerna är ju inte lika stora som dessa skärmar.
vi har en sådan på ena kortsidan.
Då skulle man få plats med tyger och annat som man vill ha synligt och lättåtkomligt.
kanske till smågrejjer kan man köpa korgar och ställa i hyllorna?
vackert.

Vårt kontor skulle vara ett perfekt syrum.

Såå där är mitt tips *S*
Bifogade bilder
 
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 21:40   #5
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Ah, tack för svaren. Det var mycket bra och genomtänkt!

Sitter faktiskt vid ett effektivskrivbord i dagsläget... fast ett mörkt utan sväng.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 21:42   #6
expoze expoze är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 228
Citat:
mariatherese skrev:
Ah, tack för svaren. Det var mycket bra och genomtänkt!

Sitter faktiskt vid ett effektivskrivbord i dagsläget... fast ett mörkt utan sväng.
Aha men då kan du ju använda det till arbetsbordet. hehe det är ett sådant vi använder till vår gigantiska skrivare *S*
expoze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-21, 21:02   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Lightbulb Inredning av syrum

Hej mariatheres!

Jag är i samma situation som du, har ett litet hörn på vindsrummet som ska förvandlas till mitt syrum. Äntligen snart en plats att vara på!

Mitt tips till dig och ditt syrum, blir att du besöker Ikeas hemsida. Här kan man ladda ner rumsplaneraren för olika miljöer. Suveränt att snabbt se hur det kan bli! Man ser allt även i 3D.

Lycka till!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons