Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-09-11, 12:45   #1
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Hela Sverige syr

Nu har vi fått veta när programmet sänds:
Serien har premiär den 14 oktober kl. 21.00 i Sjuan

http://www.tv4.se/tv4/artiklar/de-k%C3%A4mpar-med-n%C3%A5l-och-tr%C3%A5d-i-hela-sverige-syr-54109ef0c459487f2d0000a1
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 13:19   #2
Novisan Novisan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2013
Inlägg: 34
Kul

Jag ser fram emot det. Hoppas det blir bra och populärt så att det kommer fler säsonger. Jag har verkligen tyckt om the great british sewing bee. Det är kul att det går att göra tv med vanliga människor även fast de inte bråkar och pratar skit om varandra.
Novisan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 21:23   #3
annaPop annaPop är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 17
Åh, så kul! Hoppas man kan se det på tv4-play, för jag tror inte vi har sjuan.
annaPop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-11, 22:41   #4
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
Det verkar som om det i alla fall är två Sysidan-medlemmar med i programmet - vad kul!

Lisa Pähn:
http://www.sysidan.se/member/view.htm?ID=7432

Anna Neah Deutgen:
http://www.sysidan.se/member/view.htm?ID=14955

Det kanske är fler av deltagarna som är medlemmar här?
Visserligen är ju programmet redan inspelat men jag håller tummarna ändå, ni är sååå duktiga.

Med vänliga hälsningar
Victoria
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 11:48   #5
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Åhhh så kul!

Jag hoppas också att man kan se programmet i TV4 Play, för det vore kul att se det. Att det sedan är 2 stycken från Sysidan som är med, gör det ju lite extra.

Lycka till tjejer!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 19:28   #6
carlm carlm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 472
För de som vill se första avsnittet så finns det kvar på tv4play i ett dygn till. (Sedan krävs premiumabonnemang.)

http://www.tv4play.se/program/hela-sverige-syr
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 17:15   #7
lindemann lindemann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
Tyckte att jag kände igen Anna.... o nu vet jag vart ifrån... tack vara Victoria_AB ... jag har gillat Annas bilder, då båda kläder o "bakom"fotot har varit samma tids-epok...
Kul att se... men snacka om att jag inte hade gått med på att vara där... tycker inte jag kan så mycket olikt o sen att göra om en jacka... tror jag hade fått hjärnsläpp helt o alldeles..
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 17:31   #8
kirre2 kirre2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 95
Vad tyckte ni om programmet? Jag tyckte det var roligt att se, men jag är glad att jag inte var med! Det måste vara roligt att få tillgång till allt material och perfekta saxar och symaskiner och sånt.
Synd att den där killen åkte ut, jag hade gillat att se lite steampunk! Tyckte om kjolen han sydde, men eftersom jag tittade på mobilen (liten bild) förstod jag inte vad de menade med att den inte gick att använda?
kirre2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 07:30   #9
annaPop annaPop är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 17
Jag tycker att det är ett riktigt trevligt program, även om jag tycker att det är jobbigt att uppleva deras stress. Men väldigt roligt att se hur olika man kan tolka mönster och alla deras idéer.
annaPop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 14:42   #10
Spader-Dam Spader-Dam är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2011
Inlägg: 165
Citat:
kirre2 skrev: Visa inlägg
Vad tyckte ni om programmet? Jag tyckte det var roligt att se, men jag är glad att jag inte var med! Det måste vara roligt att få tillgång till allt material och perfekta saxar och symaskiner och sånt.
Synd att den där killen åkte ut, jag hade gillat att se lite steampunk! Tyckte om kjolen han sydde, men eftersom jag tittade på mobilen (liten bild) förstod jag inte vad de menade med att den inte gick att använda?
Tror det va för att han hade gjort dragkedjan väldigt kort och inte ner till stussen. Sen hade sytt ihop den medans den var på modellen.
Så den skulle inte gå dra på och av. Om det inte var det har jag ingen aning.
Spader-Dam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-23, 15:38   #11
kirre2 kirre2 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 95
Citat:
Spader-Dam skrev: Visa inlägg
Tror det va för att han hade gjort dragkedjan väldigt kort och inte ner till stussen. Sen hade sytt ihop den medans den var på modellen.
Så den skulle inte gå dra på och av. Om det inte var det har jag ingen aning.
Ja just ja! Dom pratade ju om för kort dragkedja! Fast jag har väl varit lite överoptimistisk nån gång och använt väldigt kort dragkedja och det har fungerat med lite vilja. Men det är väl inte vad de vill ha i den här tävlingen förstås!
kirre2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 14:09   #12
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Missade första avsnittet (för sent att kolla på play) men tittade på 2 och 3. Det är roligt att se något sådant här i Sverige.

Jag är glad att jag inte är med, jag skulle inte palla stressen. Förstår inte varför de måste ha så kort tid, det blir så hafsigt! Skulle vilja se lite längre tider. Det blir väl lite mer jämnt då men då kan man i alla fall bedöma hur de använt tiden, är det fortfarande enkelt eller har man lagt ner tid på detaljer? (som man inte hinner med ordentligt annars på t.ex. 2 timmar)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 17:25   #13
CAR0LINE CAR0LINE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 82
Kul programidé, men det hade gått att göra så mycket mer av den tycker jag! Trist att nästan all fokus ligger på tidspressen. Stress har man väl tillräckligt av i sin vardag ändå. Hade varit mycket trevligare om det fokuserades mer på deltagarnas idéer, planering av plaggen, sömnadstekniker, tips och trix mm. Sen tycker jag att det är tråkigt att folk alltid måste åka ut i alla program som görs nu. Varför kunde inte alla deltagare få vara med och göra alla utmaningar och sedan bedömas efter helheten på deras prestation.
CAR0LINE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 17:30   #14
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är väl det som är grejen med reality show att folk åker ut. Det tycker jag är tråkigt. TYcker också det vore roligt om alla kunde stanna kvar. De kan vinna och förlora men ändå stanna kvar och "poängen" räknas samman till slut och tillsammans med bedömning i helhet så avses vinnaren av det hela.

Det skulle ju vara roligt att se allas kreationer gång efter gång och inte se minskande antal plagg. :/
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 19:19   #15
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Precis så tycker jag också. Det är tydligen inte kommersiellt gångbart med annat än utslagningstävlingar just nu.
The Great British Sewing Bee hade också utslagning, men lyckades ändå vara ett mysigare program. Kanske för att varje avsnitt sträckte sig över två dagar, med en tredje deltävling som deltagarna var förberedda på. Dessutom kom det in materialkunskap och sömnadsteknik i programmen. Synd att man inte hade tagit efter de delarna i Sy, sy, sy.

Kolla gärna Camilla Thulin i Kvalitet som sänds alldeles innan. Ingen utslagning där och mycket tänkvärt.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons