Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-10-25, 19:42   #1
Babsan Babsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 12
Question Att komponera egna broderier

Hej! Jag undrar om man kan ladda hem något program via nätet som man kan använda för att komponera egna broderier? Eller måste man verkligen köpa ett dyrt program till symaskinen? Jag har en Husqvarna Rose och om jag ska köpa programmet på Husqvarnabutiken kostar det ca 4000 och det tycker jag är lite för dyrt, faktiskt.
Jag är inte så duktig på engelska och inte på att använda mig av datorn heller men jag har just träffat en kompis på jobbet som har lovat att hjälpa mig...
Barbro
Babsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-25, 19:59   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Beror påvad du menar med "komponera". Ska du skapa ett helt nytt mönster eler fixa och rtixa med färdiga mösnetr? Lägga til text och så.
Det senare kan du göra med Embirds basmodul för runt $90. Det är det billigaste du kan kalra dig undan med. Sedan kan Embird byggas ut. med fler moduler. Extremt prisvärt!
I det som kostar 4000 hos Husqvarna tvivlar jag på att du kan göra så värst muckte mer än med Embird geundprogram. Men det vet inte jag egentligen något om.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-25, 20:17   #3
Babsan Babsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 12
Hej!
Tack för snabbt svar! Ja, jag vill nog göra egna mönster, t ex stygnsätta hundar mm. Men det kanske är väldigt komplicerat? Lägga till lite text kan jag göra nu med de program jag har.
Barbro
Babsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-25, 21:18   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det billigaste är Embird, precis som Asawi säger. Om du ska kunna stygnsätta, så som jag uppfattar dig så måste du förutom grundprogramet även skaffa Digitizing Tools 3.0 vilket innebär ytterligare 150 USD. Priset blir då ca 90 + 150 USD= 1880kr. Programmet är på engelska och kräver väl en del datavana, men jag tror alla kan lära sig bara de vill.

Mitt tips till dig är att du laddar ner deras demo (finns här: http://www.embird.biz/sw/embird/newdown.htm) och provar hur det känns.Man kan prova i 30 dagar eller 100 starter (stäng inte programmet så ofta så är du säker på att det funkar i 30 dagar). I demon kan man inte spara, det är deras skydd mot piratkopiering.

Med programmet följer videolektioner som visar hur man gör det grundläggande. Dessutom kan du hämta hem Monica Bobergs svenska lektioner här: http://www.ateljekreativ.se/lektione...oner-start.htm

Om du ska ha motsvarande program som är Husqvarnas så är det betydligt dyrare, vet inte vad det kostar i dagsläget tyvärr. Janomes motsvarande program ligger på ca 9000 kr (gamla versionen den nya är ännu dyrare) och det brukar inte skilja så mycket mellan deras priser vad jag vet.

Testa och hör av dig om du har frågor.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons