Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-03-17, 19:35   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
F r u s t r e r a d!

Jag blir alltid så frustrerad varje gång jag bestämmer mig för att nu ska jag använda Embird. (STUDIO-delen måste jag förtydliga)

Varför?

Jo för att det är förbannat dåligt med information!
Inget bra forum, ingen bra "knowledge base" (typ wiki-baserat eller liknande.. Det enda man kan få är en jättehemsk mailinglista från 90-talet med absolut noll koll över information.. Vill man få reda på hur man gör någonting? Då säger jag bara lycka till att söka upp det! USCH!
(interna hjälpfiler är inte mycket hjälpande)

Mailinglistor fungerar bara om man bara vill babbla oviktigt ungefär som chatt men i emailform och för annonseringer..

MEN INTE för att faktiskt hämta information och hjälp om ett visst program...

Man känner verkligen att Embird lever kvar i 90-talet.

Om man skulle sitta och plocka ut allt bra bland allt "bla bla bla tack hur mår du" bla bla bla från Yahoogrupper så kan man sammanställa en bra databas, men det GÅR inte rent praktiskt om man bara ska in snabbt, det är HOPPLÖST. Och det skrämmer bort nya användare, i synnerhet yngre sådana. Yahoogrupper blir också väldigt lätt till "interna gäng" där man känner sig väldigt ovälkommen som nybörjare och mycket obekväm med att "klampa in" med fråga, som om man våldgästar en okänd persons hem..

Och det leder också till att man frågar samma fråga sjuttifemtielva gånger trots att det redan fått svar tidigare helt enkelt pga att det är förbaskat dåligt med att hitta svaren...

Sedan finns det lite sajter med information men som man båste BETALA för.
Inte speciellt bra om man vill få fler folk att använda programmet....

Jag förstår att programmerarna kanske vill satsa på att programmera, det förstår jag. Men att sätta upp ett bra databasforum/wiki är inte så svårt och sedan kan någon kunnig moderera det och låta folk lägga in information... Hey, kliv gärna in i web 2.0 någon gång, tanter och gubbar? 90-talet ringde och vill ha tillbaka mailinglistor! ;D

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU GHHH

Det här är så frustrerande för jag har betalat tusentals kronor för programmen. Vore ju en annan sak om jag gnäller över någonting jag laddat hem illegalt...

Ibland funderar man på att starta upp själv och be folk fylla på..... information wants to be free....
gärna lite mer info bortom nybörjarstadiet.... optimera brodyr så det ser snyggt ut på bästa sätt... defaultinställningar kanske inte är alltid bra.. .det är de små knepen som behövs ut... men eller vill alla sitta på sina surt förvärvade kunskaper...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons