Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2024-02-24, 18:56   #1
HelmutM HelmutM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 48
Tråd som går av vid nålens öga i maskinen

Har problem med att tråden går av vid nålens öga. Verkar som om tråden splittras vid nålens öga och så går tråden av när det blivit för mycket ludd. Har försökt ställa om trådspännigen från för löst till för hård men ingenting verkar hjälpa. Har även bytt tråd från bomull till syntet, Testade att göra rent maskinen med en pensel men inte heller det verkar hjälpa, Funderade på om sytråd kan vara en färskvara eller om tråden jag köpte är anpassad till en annan typ av symaskin. Blir bara så irriterad över att jag ibland bara kan sy ca 40 cm innan tråden gått av. Dessutom har tråd påträdaren i min SIGEL 760 gått. Så jag måste använda en nålpåträdare av metalltråd vilket inte är så roligt eftersom jag håller på att tappa dynen. Är visst -.pöpostconvid och vinterns kyla som ställer till det. Någon som vet om det stämmer att man måste betala ca 75000;.
HelmutM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-02-27, 20:04   #2
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Prova byt synål. Hör av dig igen om det problemet kvarstår.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-02-27, 21:48   #3
HelmutM HelmutM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 48
Har testat att byta nål men tråden går fortfarande av. Men så kom jag på att en fjäder på den F formade låsspaken gått av och att jag bytte ut fjädern mot en bit gummi. Tyckte att den inte kunde ha något att göra med att övertråden gick av. Men beslöt mig för att byta ut gummibiten som visst också ska var till för att bromsa upp undertråden.
Så nu fungerar maskinen bra utan att övertråden går av.
Vi har en Singel symaskinsbutik som säljer nya maskiner och begagnade. Dessutom reparerar han maskiner. Lite tråkigt bara att han vägrar sälja reservdelar. Ville köpa den lilla metallhaken som går genom nålens öga för nålpåträdaren, inte ens den ville han sälja. inte ens delar som man själv kan byta ut vill han sälja. Lämnar man in maskinen får man räkna med att punga ut med minst en tusenlapp för khan vill gå igenom hela maskinen.
Brukar besöka Stockholm flera gånger i månaden någon som vet om det finns någon Singel reparatör som säljer reservdelar i Stockholm?
HelmutM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-02-28, 12:46   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 469
Ursäkta är det Singer symaskin du menar eller är det ett märke som heter Singel? Det ger ju olika förutsättningar i letandet.

Från när är din maskin?

Om det är en Singer så kan du söka från via denna länk:
Kolla även Ebay.com samt Amazon.com
https://www.google.se/search?q=Singe...t=gws-wiz-serp
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-03-05, 12:42   #5
Padalun Padalun är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2024
Inlägg: 2
Det borde finnas en lösning i instruktionsboken.
Padalun är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
tråd avbrott


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons